نگاه اقتصاد شمال به خطبه های نمازجمعه استان های شمالی
گروه: مذهبی / ویژه
تاریخ: ۲۳:۴۸ :: ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
از رسیدگی به وضعیت معیشت خبرنگاران تا نشانه های افول آمریکا

تریبون نمازجمعه های استان های شمالی همواره مکانی برای پرداختن به موضوعات روز سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی است این هفته نیز امام جمعه های سه استان شمالی به نکات پر اهمیتی اشاره کردند.

سرویس سردبیری اقتصاد شمال: تریبون نمازجمعه های استان های شمالی همواره مکانی برای پرداختن به موضوعات روز سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی است این هفته نیز امام جمعه های سه استان شمالی به نکات پر اهمیتی اشاره کرده اند که می توان اشاره به رسیدگی به وضعیت معیشتی مردم   ،توجه به معیشت خبرنگاران به عنوان پل ارتباطی با مسئولان  و در پیش بودن اعیاد بزرگ مسلمان و رعایت موازین اسلامی واخلاقی را از مهمترین بخش های این خطبه ها خواند.

امام جمعه موقت ساری: بهبود وضعیت خبرنگاران در دستور کار مسئولان قرار گیرد

امام جمعه موقت ساری: بهبود وضعیت خبرنگاران در دستور کار مسئولان قرار گیرد 

به گزارش خبرنگار ایرنا،امام جمعه موقت ساری از خبرنگاران به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسئولان یاد کرد و گفت: بهبود وضعیت خبرنگاران به‌ویژه در بعد معیشتی باید در دستور کار مسئولان قرار بگیرد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمد قاسمی در خطبه های نماز جمعه ساری با اشاره به قرار گرفتن در هفته خبرنگار به مناسبت ۱۷ مرداد سالروز شهادت شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ، افزود: به پاس قدردانی از این قشر خادم و بی ادعا این روز در تقویم میهنمان به عنوان روز خبرنگار نام‌گذاری شده است.
وی گفت: انصافا در هر نوع واقعه و اتفاق اعم از سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و غیره خبرنگاران نخستین کسانی هستند که بلافاصله حضور به هم رسانده و با دلسوزی و صداقت به تهیه خبر و گزارش می پردازند.
خطیب جمعه ساری با بیان اینکه زحمات خبرنگاران همواره بیشتر از حقوق و دستمزدشان بوده و آن گونه که باید و شاید مورد قدردانی قرار نگرفته اند، تاکید کرد: این در حالی است که بعضی از مسئولان با این قشر زحمت کش کینه و عداوت روا می دارند.
قاسمی خطاب به این دسته از مسئولان ، گفت: با توجه به حساسیت بالا و حجم کار خبرنگاران، اشتباه امری عادی است و شما در صورت اشتباه دوستانه به آنان گوشزد کنید و دست از شکایت و دشمنی بردارید.
امام جمعه موقت ساری از نیروهای اطلاعاتی و سربازان گمنام امام زمان(عج) به عنوان دیگر خادمان بی ادعای مردم و کشور نام برد و سهم آنان را در امنیت و اقتدار ایران اسلامی بسیار برجسته توصیف کرد.
وی گفت: ای بسا آنان به دلیل گمنام بودن مورد جسارت و بی احترامی شماری از شهروندان قرار بگیرند اما همچنان با جان و دل در حفظ جمهوری اسلامی و ارزش های آن می کوشند.
قاسمی افزود: آنچه که بسیاری از مردم از فعالیت های این افراد خدوم آگاهی ندارند شناسایی ۲۹۰ جاسوس است که ۱۷ تن از آنان دستگیر شده اند.
وی همچنین با اشاره به شرفیابی نخبگان المپایدهای ورزشی به محضر رهبر معظم انقلاب و رهنمودهای ایشان، خطاب به متولیان ورزشی کشور گفت: از نیرو و استعدادهای جوانان کشور استفاده کرده و از گرفتن مربیان گوناگون در خارج و داخل کشور خودداری نکنید.

امام جمعه گرگان: نشانه‌های افول آمریکا آشکار است

امام جمعه گرگان: نشانه‌های افول آمریکا آشکار است

 نماینده ولی فقیه و امام جمعه گرگان با اشاره به چالش‌های متعدد اجتماعی، اخلاقی و امنیتی ایالات متحده آمریکا گفت: نشانه های انحطاط و افول این کشور سلطه گر از درون آن آشکار است.

آیت الله سید کاظم نور مفیدی در خطبه های نماز جمعه امروز گرگان اظهار داشت: دولتمردان آمریکایی همواره مدعی گسترش چتر امنیتی و نظامی خود در بسیاری  از کشورهای جهان هستند در حالیکه  آن ها برای تامین امنیت داخلی شهروندان خود هم ناتوان هستند.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: در هفته های اخیر دو نژادپرست حامی ترامپ در مجموع موجب کشته و زخمی شدن ۷۰ شهروند آمریکایی شدند که این گونه اتفاقات نمونه بارز ناتوانی دولت این کشور در تامین امنیت داخلی است.

آیت الله نورمفیدی اظهار داشت: هر چند به زعم برخی افراد در بخشهایی مانند اقتصاد ایالات متحده، تحولاتی صورت گرفته اما این کشور در داخل با مشکلات مهمی در حوزه اخلاق و مسایل اجتماعی و البته امنیت روبه رو است.

امام جمعه گرگان گفت: وجود ۳۰۰ میلیون سلاح در دست شهروندان آمریکایی و کشتار سالانه سی هزار نفر با اسلحه در این کشور و همچنین کشته شدن هزار زن آمریکایی توسط شوهرانشان، تنها بخش هایی از مشکلات متعدد این کشور است.

وی ادامه داد : جمهوری اسلامی ایران در برابر این کشور که حتی در تامین امنیت مردم خود مستاصل شده هیچ واهمه ای ندارد .

نماینده ولی فقیه در گلستان بیان کرد: ایران اسلامی بر اساس منویات حکیمانه مقام معظم رهبری و تلاش دستگاه های نظام بر مبنای اصول انقلابی و اسلامی خود با تکیه بر محور مقاومت در برابر شعارها و تهدیدات تو خالی آمریکا ایستادگی خواهد کرد .

امام جمعه گرگان با اشاره به در پیش بودن عید قربان از شهروندان گلستانی خواست در برپایی نماز عید قربان کوشا باشند و با شکوه و عظمت بسیار این فریضه الهی را اقامه کنند.

امام جمعه رشت: مردم در لبیک به رهبری، سنگ‌تمام گذاشتند

امام جمعه رشت: طرح معامله قرن، توطئه ای برای محو نام فلسطین است

نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت گفت: مردم و خانواده‌های معظم شهدا در راه والای انقلاب اسلامی و لبیک‌گویی به رهبری معظم سنگ‌تمام گذاشتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت در جمع نمازگزاران در مصلی امام خمینی فزود: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی دلسوز همه انسان هاست و از مسئولان می خواهم که به رهبری لبیک بگویند.

وی با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در جمع نخبگان و اینکه فرمودند بنده جزو منتقدان اجرای نادرست اصل ۴۴ هستم، اظهار کرد: این فرمایشات رهبری جای سئوال دارد و چرا اصل ۴۴ که می توانست تعالی و رشد را پیش روی مردم بگذارد، به خوبی عملی نشد؟

خطیب جمعه رشت در ادامه سخنانش با اشاره به نقش آفرینی همیشگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: از سپاهیان، جوانان و فرزندانمان در قرارگاه خاتم الانبیاء مرکز بازسازی بابت ساماندهی و اجرای پروژه ها به ویژه در بازسازی و راه اندازی مرکز ستاره خلیج فارس ، قدردانی می کنیم.

آیت الله فلاحتی در بخش دیگری از سخنانش در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت با اشاره به وضعیت نادرست پوشش برخی دختران و بانوان در جامعه تصریح کرد: نوع پوشش برخی از بانوان و دختران در جامعه نگران کننده است؛ مردم و خانواده های شهدا و زنان محجبه توجه به این مهم را از ما طلب می کنند.

وی با بیان این که نوع پوشش بانوان در جامعه برازنده جامعه ای اسلامی نیست، اظهار داشت:  چرا بایستی طراحی لباس زنان و دختران جامعه ما همانند اروپایی ها و آمریکایی ها باشد؟ در جلسه شورای فرهنگی استان گیلان از تولیدکنندگان لباس ها و طراحان دوخت خواهیم خواست تا  در این باره توضیح دهند.

امام جمعه رشت با تاکید بر این که همه ما بایستی مسئله حجاب را ساماندهی کنیم، تصریح کرد: همه بایستی دلسوزانه، عاقلانه و هوشمندانه در این باره پای کار باشند.

وی  در ادامه سخنانش با اشاره به ضرورت توجه به احیاء فرهگی بومی اظهار داشت: شبکه های مجازی جوانان و نوجوانان را به دین گریزی و مواردی دیگر فرا می خوانند و در این راستا احیاء فرهنگ بومی از سوی پدران و مادران اهمیت زیادی دارد.

آیت الله فلاحتی بر لزوم برگزاری جشنواره هایی با آداب و رسوم و فرهنگی بومی تاکید و خاطر نشان کرد: برگزاری این جشنواره ها  در واقع نوعی مقابله گری با فرهنگ های انحرافی است.

print

پاسخی بگذارید