گروه: اقتصادی
تاریخ: ۲۳:۴۷ :: ۱۳۹۸/۰۵/۲۰

استاندار مازندران با بیان اینکه مغفول ماندن طرح منطقه آزاد را نباید از چشم دولت دید، گفت: گیر کار تاخیر یک دهه‌ای برای تعیین ، تصویب و برخورداری مازندران از مزایای منطقه آزاد، وجود اختلافات در داخل استان است.

به گزارش اقتصاد گستر شمال ، احمد حسین زادگان روز یکشنبه در نشست شورای اداری استان که با حضور معاون پارلمانی و امور استان های رئیس جمهوری در ساری برگزار شد، افزود: ما در استان مازندران سه بندر برای موضوع منطقه آزاد داریم ولی اختلاف سلایق داخلی در استان باعث شده تا هیچ یک از این بنادر تاکنون به عنوان منطقه آزاد مصوب نشوند و این اختلافات به عنوان مانع اصلی در عدم برخورداری مازندران از منطقه آزاد عمل کرده و مانع برخورداری استان از این زیرساخت مهم توسعه ای شده است.

نماینده عالی دولت در مازندران ارائه طرح سه لکه ای برای ایجاد منطقه آزاد در استان را در دوره جدید با توجه به همین اختلاف سلایق داخلی دانست و گفت : پیشنهاد ما برای برخوداری از منطقه آزاد بهره مندی هر سه بندر استان با اهداف مختلف از این مصوبه است و این پیشنهاد را با توضیحات خدمت رئیس جمهوری و معاون اول ایشان رساندیم که با استقبال مواجه شده است.

حسین زادگان تقسیم مازندران به شرقی و غربی را به زیان استان و توسعه پایدار آن دانست و تاکید کرد: پیشنهاد ما در باره منطقه آزاد سه لکه ای تا به اینجای کار مورد مواققت نمایندگان مازندران در مجلس شورای اسلامی و و مدیران استانی نیز قرار گرفته است.

وی با بیان این که داشتن منطقه آزاد برای مردم استان مازندران به یک اولویت مهم و مساله حیثیتی تبدیل شده است، گفت: ظرفیت های بسیاری با توجه به شرایط جنگ اقتصادی در بندرهای مازندران خفته است که بهره گیری از آنها نه تنها کمک خوبی برای توسعه و اقتصاد استان است، بلکه می تواند کمک کار مهمی در شرایط اقتصادی کنونی برای کشور باشد.

افزایش بهای برق حاصل از نیروگاه زباله سوز

استاندار مازندران همچنین با اشاره به اینکه مشکل زباله و پسماند استان وارد مرحله بحران شده است و تمرکز و درخواست همگانی برای حل این مشکل است، اظهار داشت: حل این معضل دیرینه هم اولویت مهم و دغدغه اصلی مسئولان است و اکنون تمرکز بر این است که ساخت نیروگاههای زباله سوز بهترین روش برای حل مشکل زباله در مازندران محسوب می شود چرا که علاوه بر حل مشکل انباشت و آلودگی های ناشی از زباله ، می تواند کمبود تولید برق در استان را هم تامین کند.

حسین زادگان استقرار و ایجاد نیروگاه های زباله سوز را نیازمند ورود بخش خصوصی و سرمایه گذاری این بخش دانست و افزود: افزایش بهای برق خریداری شده یکی از مهم ترین مشوق های اصلی سرمایه گذاران خواهد بود که از سوی رئیس جمهور و وزیر نیرو نیز استقبال شد و نیازمند مصوب شدن است که پیگیری می شود.

هم اکنون در دو شهر ساری و نوشهر نیروگاه زباله سوز با تامین اعتبارات دولتی در دست احداث است و قرار است برای تعداد دیگری از ۲۲ شهرستان مازندران هم این طرح مورد توجه قرار گیرد.

print

پاسخی بگذارید