گروه: اقتصادی
تاریخ: ۲۳:۴۹ :: ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
کلاله مقام اول تولید کلزا در کشور را کسب کرد

مدیر جهاد کشاورزی کلاله در شرق استان گلستان گفت: این شهرستان در سال زراعی جاری با تولید ۳۱ هزار و ۵۰۰ تن دانه روغنی کلزا، رتبه اول کشور را در تولید این محصول کسب کرد.

به گزارش اقتصاد گستر شمال ،علی علیزاده روز یکشنبه در نشست خبری، ضمن تبریک روز خبرنگار و تقدیر از خبرنگاران و اصحاب رسانه، گفت: در سال زراعی جاری از ۱۷ هزار و ۹۰۰ هکتار اراضی تحت کشت دانه روغنی کلزا، ۳۱ هزار و ۵۰۰ تن محصول برداشت شد که در مقایسه با تولید سال قبل ۱۷هزار تن افزایش داشته است.

وی افزود: با توجه به نقش کشت کلزا در تناوب زراعی و افزایش تولید سایر محصولات، در سال زراعی آتی ۲۰ هزار هکتار کلزا در کلاله کشت خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی کلاله به تحریم اقتصادی دشمنان، ضرورت افزایش تولید محصولات اساسی و نقش کشاورزی درامنیت غذایی مردم اشاره کرد و افزود: با توجه به ارزیابی های صورت گرفته ۷۰ درصد از دانه های روغنی مورد نیاز کشورمان در داخل تولید می شود که دراین راستا از روند بسیار خوبی برخورداریم.

علیزاده با بیان اینکه اصحاب رسانه نقش موثری در انتقال داده های مرکز تحقیقاتی و علمی به کشاورزان و ارتقای آگاهی‌های آنان دارند، از آنان خواست در راستای استقلال و خودکفایی کشور در زمینه تولیدات کشاورزی، تعامل و مشارکت خود را با رویکرد نقد منصفانه و اطلاع رسانی در جهت افزایش آگاهی های کشاورزان بیش از پیش گسترش دهند.

وی در پاسخ به سئوالات خبرنگاران گفت: در سال زراعی جاری از ۴۴ هزار و ۱۰۸ هکتار از اراضی تحت کشت گندم ۱۵۵ هزار و ۸۰۰ تن محصول گندم تولید شد که حدود ۱۱ هزار و ۵۰۰ تن بیش از میزان پیش بینی شده بود.

مدیر جهاد کشاورزی کلاله همچنین گفت: براساس تفاهم نامه امضاء شده، ۵۰۰ هکتار باغ در اراضی شیبدار کلاله با مشارکت جهاد کشاورزی، تعاون روستایی و قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه احداث می شود که برای اجرای این طرح با همکاری منابع طبیعی مشغول شناسایی عرصه های مناسب هستیم.

علیزاده به مزایای کشت گلخانه ای اشاره کرد و گفت: با کشت سبزی و صیفی‌جات در گلخانه های پوشش دار، ۹۰ درصد در مصرف آب صرفه جویی می شود که در اجرای این پروژه ۱۱هزار و ۵۰۰ مترمربع گلخانه دراین شهرستان در حال احداث است که در اجرای این طرح کشاورزان علاقه‌مند به اجرای این پروژه از تسهیلات ۷ درصدی بانکی بهره مند می شوند.

شهرستان کلاله با بیش از ۱۳۰ هزار نفر حمعیت در شرق استان گلستان واقع است.

ایرنا

print

پاسخی بگذارید