گروه: اقتصادی
تاریخ: ۲۳:۳۹ :: ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
صاحبان متخلف انبار در گنبد افزون بر پنج میلیارد ریال جریمه شدند

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گنبدکاووس درشرق استان گلستان اعلام کرد که صاحبان ۶ باب انبار در این شهرستان به دلیل انجام برخی تخلفات به پرداخت پنج میلیارد و ۴۲۲ میلیون و ۱۲۲ هزار ریال جزای نقدی محکوم شدند.

خلیل رجبلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: ثبت نکردن اطلاعات کالاهای نگهداری شده در انبارها، عرضه خارج از شبکه گندم و سبوس، عرضه ضایعات و سبوس تقلبی و رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی از مهمترین تخلفات صاحبان این انبارها بوده که در بازرسی‌های انجام شده، کشف شد.

وی افزود: افراد متخلف با تنظیم پرونده به اداره تعزیرات حکومتی معرفی و پس از بررسی درمجموع به پرداخت پنج میلیارد و ۴۲۲ میلیون و ۱۲۲ هزار ریال تعزیر شدند.

رجبلی اضافه کرد: درحال حاضر تعداد دو هزار و ۱۰۲ باب انبار در سطح شهرستان گنبدکاووس در سامانه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان ثبت شده و بر اساس قانون، انبارداران موظفند گزارش ورود و خروج کالاها به انبار را در این سامانه ثبت و اطلاع دهند.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گنبدکاووس همچنین از اجرای طرح ویژه نظارتی بازگشایی مدارس و بازرسی از واحدهای صنفی عرضه کننده لوازم تحریر، کیف و کفش و پوشاک دراین شهرستان خبر داد و گفت: در اجرای این طرح که از ۱۰ شهریور آغاز شده و تا اول مهر ادامه دارد، تا الان ۸۰ مورد بازرسی از این واحدها انجام شده است.

وی تصریح کرد: در جریان این بازرسی‌ها ۲۲ مورد تخلف شامل گرانفروشی، عدم درج قیمت و صادر نکردن صورتحساب کشف شد که صاحبان واحدهای متخلف به پرداخت ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال جزای نقدی تعزیر شدند.

رجبلی گفت: برای رسیدگی سریع به شکایات مردمی در طرح ویژه نظارتی بازگشایی مدارس، بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت گنبدکاووس در کیوسک واقع در میدان مرکزی این شهر مستقر هستند و به محض ارائه گزارش مردم، به پرونده آنان رسیدگی می‌شود.

وی اضافه کرد: برای رفاه حال شهروندان گنبدی پنج واحد فروش پوشاک، چهار واحد فروش کیف و کفش و دو واحد فروش لوازم تحریر در سطح این شهر اقدام به فروش فوق العاده ۱۵ درصد زیر قیمت بازار کرده‌اند.

رییس اداره صنعت ، معدن و تجارت گنبدکاووس همچنین از توزیع ۵۰ تن شکر، ۵۰ تن روغن نباتی به همراه ۲۰ تن گوشت منجمد برزیلی ویژه ایام محرم و صفر بین هیات‌های مذهبی و مساجد در این شهرستان با قیمت ۱۵ درصد کمتر از قیمت بازار و نرخ مصوب تنظیم بازار خبر داد.

گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

print

پاسخی بگذارید