نگاه اقتصاد شمال به خطبه های نمازجمعه استان های شمالی
گروه: مذهبی / ویژه
تاریخ: ۲۳:۴۲ :: ۱۳۹۸/۰۷/۲۶
راهپیمایی اربعین، تجلی وحدت میان همه ملتهاست

تریبون نمازجمعه های استان های شمالی همواره مکانی برای پرداختن به موضوعات روز سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی است این هفته نیز امام جمعه های سه استان شمالی به نکات پر اهمیتی اشاره کردند.

سرویس سردبیری اقتصاد شمال: تریبون نمازجمعه های استان های شمالی همواره مکانی برای پرداختن به موضوعات روز سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی است این هفته نیز امام جمعه های سه استان شمالی به نکات پر اهمیتی اشاره کرده اند که می توان اشاره به اهمیت پیاده روی اربعین ،خیانت و غیر قابل اطمینان بودن آمریکا،تشکر از سپاه پاسدارن برای دستگیری سرشبکه معاند  را از مهمترین بخش های این خطبه ها خواند.

امام جمعه موقت ساری :سفارش امام و رهبری را مبنی بر عدم اطمینان به آمریکا فراموش نمی‌کنیم

سفارش امام و رهبری را مبنی بر عدم اطمینان به آمریکا فراموش نمی‌کنیم

امام جمعه موقت ساری گفت : سفارش اکید امام راحل و مقام معظم رهبری مبنی بر عدم اطمینان به آمریکا را فراموش نمی‌کنیم .

 حجت الاسلا محمد قاسمی در خطبه های نماز جمعه ساری افزود : آخرین خیانت و غیر قابل اطمینان بودن آمریکا را همگان در حمله ترکیه به کردهای سوریه دیدند که چگونه شیطان بزرگ پشت کسانی را که به او توسل کرده بودند، خالی کرد.

وی حمله ارتش ترکیه به سوریه را یکی دیگر از خدعه ها و نیرنگ های آمریکا دانست و گفت : شیطان بزرگ پس از شکست از سپاهیان ایران اسلامی به این نیرنگ متوسل شد و بیش از یکهزار داعشی را از زندان ها آزاد کرد.

خطیب جمعه ساری افزود : آمریکا و همپیمانانش هرگز حریف ایران اسلامی نخواهند شد و در صورت هرگونه تعرض ۱۰ برابر آن پاسخ خواهند گرفت.

قاسمی گفت: داشتن ولایت مطلقه فقیه  نعمتی بزرگ برای ایران اسلامی و مردم منطقه است و تمام شرارت های آمریکا و نظام صهیونیستی از پیش توسط امام خمینی(ره) و رهبر فرزانه انقلاب پیش بینی و به مردم گوشزد شده بود.

وی از مراسم اربعین به عنوان نمایش قدرت و شوکت جمهوری اسلامی یاد کرد و افزود : برای خدشه دار کردن این همایش معنوی تمهیدات بسیاری توسط دشمن فراهم شد.

امام جمعه موقت ساری همچنین فرا رسیدن هفته ورزش را به عموم ورزشکاران مازندرانی تبریک گفت و از عموم مسئولان خواست تا امکانات لازم را برای آنان فراهم کنند.

وی گفت : با عزم ملی و استانی باید حامی ورزشکاران مازندرانی باشیم ، ورزشکاران ما در تمام رشته ها بویژه کشتی سرآمد کشور و جهان هستند و شایسته است که حمایت کافی از آنان به عمل آید.

قاسمی افزود: انقلابی بودن و ولایی بودن از ویژگی های مهم ورزشکاران ایرانی و مازندرانی است و رو به رو نشدن با ورزشکاران اسرائیلی از جمله مواردی است که باید در تاریخ ورزش کشورمان به نیکی ثبت شود.

امام جمعه گرگان:همدستان داخلی آمدنیوز مجازات شوند

هفته دولت بهترین فرصت برای ارزیابی عملکرد مسئولان است

 نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان با اشاره به دستگیری روح الله زم مدیر شبکه معاند و ضدایرانی آمدنیوز و تحسین سربازان گمنام سپاه پاسداران در به دام انداختن وی گفت: عوامل داخلی که با این شبکه در ارتباط بوده و با ارسال اخبار و اطلاعلات محرمانه موجب بروز مشکلاتی برای کشور شدند باید شناسایی و مجازات شوند.

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه های امروز نماز جمعه گرگان دستگیری زم را اقدام بزرگ اطلاعاتی خواند و گفت: این فرد در حمایت لایه‌ های متعدد امنیتی فرانسه قرار داشت اما سازمان اطلاعات سپاه با دنفوذ در آن لایه‌ های پیچیده او را بازداشت کرد.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ارتباط اطلاعاتی فرانسه با دیگر کشورها  از جمله آمریکا افزود: دستگیری این فرد معاند در خارج کشور، افتخاری بزرگ برای ایران اسلامی بود.

آیت الله نورمفیدی در ادامه از ساخت جت آموزشی توسط نیروهای مسلح کشور به عنوان برگ افتخاری دیگر از دستاوردهای نظام در شرایط تحریم یاد کرد و گفت: ساخت این جت تمام ایرانی موجب خرسندی دلسوزان نظام شد.

امام جمعه گرگان با بیان اینکه تمام اجزای این جت اعم از موتور و قطعات مورد نیاز آن تولید داخل است ادامه داد: اوج گرفتن تا ارتفاع ۱۲ کیلومتری با سرعتی نزدیک به سرعت صوت و  نشستن در باند ۷۰۰ متری از ویژگی های این جت است.

آیت الله نورمفیدی ضمن قدردانی از نیروهای داخلی که در مسیر سازندگی و مسائل امنیتی گام برمی دارند و بیان این که دستگیری زم و ساخت جت آموزشی از لحاظ پیشرفت و امنیتی دارای اهمیت است یادآور شد: آسایش و آرامش امروز کشور به دلیل تلاش شبانه روزی نیروهای امنیتی، نظامی و امنیتی است.

نماینده ولی فقیه در گلستان به فرا رسیدن ایام اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: شعارهای عاشورا انسانیت و ظلم‌ ستیزی بوده که باعث شده از همه ادیان الهی در پیاده روی بزرگ اربعین حضور داشته باشند.

امام جمعه رشت: راهپیمایی اربعین، تجلی وحدت میان همه ملتهاست

امام جمعه رشت: طرح معامله قرن، توطئه ای برای محو نام فلسطین است

آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت اظهار داشت: هم اینک استقبال از اربعین بسیار زیاد شده به طوری که امسال فقط از ایران بیش از سه میلیون زائر در این مراسم حضور یافته و به طور حتم این استقبال هر سال بیشتر می شود.

وی افزود: حضرت امام حسین (ع) انسان ها را زنده کرد و اگر امروز انسانیت هویت خود را باز یافته در سایه آرمان ها حضرت امام حسین (ع) و شهادت این بزرگوار است که برای زنده نگه داشتن دین خدا و انسانیت خود و اعضای خانوده اش به درجه رفیع شهادت نایل شدند.

نماینده ولی فقیه در گیلان ادامه داد: البته اربعین ویژگی های فراوانی دارد و به همین دلیل است که هرساله استقبال مردم اقصی نقاط جهان از این مراسم بیشتر می شود و خوشبختانه این خیل عظیم انسانی اربعین را درک کرده اند و باید اربعین حسینی بیش از این توسعه یابد تا همه ملتها با قیام عاشورا بیشتر آشنا شوند .

وی گفت: اربعین به دنیا می فهماند که مسلمان اهل منطق ، صلح و ادبیات درست است و راه و مرام مسلمانان و دین اسلام اینگونه است که همه ملت ها در اربعین و در زیر پرچم امام حسین(ع) در صلح و دوستی و در امنیت کامل و به دور از هر نژادی به عزاداری می پردازند.

امام جمعه رشت اضافه کرد: همچنین اربعین به مردم می فهماند که دنیا راهی جز گره خوردن با آرمان های امام حسین (ع) ندارد چون اربعین اعلام وحدت میان همه ملت هاست و همچنین زمینه ساز نهضت بزرگ الهی و ظهور حضرت امام زمان (عج) می باشد.

وی در ادامه به آغاز هفته تربیت بدنی و ورزش نیز اشاره کرد و گفت: پرداختن به ورزش امری واجب برای همه آحاد مردم است چون برای سلامتی جسم و روح بسیار مفید است و در بخش سلامتی و فواید ورزش برای جسم باید بیشتر کار شود تا مردم با فواید ورزش بیشتر آشنا شوند.

نماینده ولی فقیه در گیلان به روز صادرات نیز اشاره و بیان کرد: جاده ابریشم که جزء افتخارات ایران است نشان دهنده صادرات ایرانیان به سایر کشورهاست و نشان می دهد که ایرانیان از دیرباز صادرکنندگان خوبی بودند اما پادشاهان بی عرضه باعث شدند تا ما فقط وارد کننده باشیم.

وی تصریح کرد: از همه مسئولان می خواهیم که به کالاهای ایرانی توجه و از آن حمایت کنند تا دوباره با قدرت در عرصه صادرات حضور یابیم و جایگاه خود را پس بگیریم که در این راستا باید از کارآفرینان نیز حمایت شود تا رونق تولید و رونق توسعه تولید را داشته باشیم.

وی در ادامه خطبه های این هفته نماز جمعه رشت به بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی این شهر اشاره و بیان کرد: این بیمارستان تاکنون حدود ۵۰ درصد پیشرفت دارد و امیدواریم که این بیمارستان به زودی افتتاح شود چون علاوه بر اینکه دو هزار فرصت شغلی مستقیم ایجاد می کند، می تواند بیماران سایر استان های همجوار را پوشش دهد و این بیمارستان تا ۸۰۰ تخت نیز قابل افزایش است.

print

پاسخی بگذارید