گروه: اقتصادی
تاریخ: ۲۲:۴۰ :: ۱۳۹۹/۰۷/۲۹

فرمانده سپاه کربلا گفت: شاخصه مردم ولایتمدار مازندران، ایثارگری از جان و مال است و در تاریخ مردم این دیار شاهد هستیم که در صحنه دفاع مقدس و دفاع از حریم اهل بیت(ع) از جان و در بحث موقوفات از مال خود گذشتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران، سرهنگ پاسدار سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلا به‌مناسبت فرارسیدن دهه وقف با حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران دیدار کرد.

فرمانده سپاه کربلا در این دیدار ضمن گرامیداشت دهه وقف و تبریک فرارسیدن ماه ربیع‌الاول اظهار کرد: شاخصه مردم ولایتمدار مازندران، ایثارگری از جان و مال است و در تاریخ مردم این دیار شاهد هستیم که در صحنه دفاع مقدس و دفاع از حریم اهل بیت(ع) از جان خود گذشتند و در بحث موقوفات و مسائل مذهبی از مال خود گذشتند و برای بشریت وقف کردند.

سرهنگ سیاوش مسلمی با بیان اینکه ایثار و از خود گذشتگی در فرهنگ مردم مازندران نهادینه شده و این میراث گرانبها از نسل‌های گذشته به نسل جوان امروز انتقال پیدا کرده است، افزود: ایجاد وقف‌های جدید در جامعه که این روزها خبرهای آن منعکس می‌شود نشانه تداوم راه ایثارگری و از خود گذشتی مردم دیار علویان است و الحمدالله وقف‌های خوبی نیز در استان صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه وقف می‌تواند بسیاری از مشکلات جامعه در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و… را برطرف کند، تصریح کرد: در ایجاد وقف‌های جدید باید به نیازهای روز جامعه توجه ویژه‌ای شود تا ثمرات وقف به آحاد جامعه برگردد.

فرمانده سپاه کربلا با قدردانی از مجموعه اوقاف و امور خیریه مازندران در اجرای فرامین مقام معظم رهبری در زمینه کمک‌های مومنانه، خاطرنشان کرد: دستگیری از محرومان و حمایت از اقشار ضعیف جامعه از محل وقف یکی از شاخصه‌های بارز فعالیت‌های اوقاف و امور خیریه به‌شمار می‌رود که در شرایط امروز کشور این مهم باید تداوم داشته باشد.

 

*قدردانی از برنامه‌های حماسی سپاه کربلا در تشییع شهدا

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران نیز در این دیدار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم از فرماندهی سپاه کربلا در اجرای برنامه‌های اثرگذار و انقلابی در میزبانی و تشییع شهدای مدافع حرم خانطومان که موجب ترویج روحیه ایثارگری شد، قدردانی کرد.

حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی با بیان اینکه امنیت و آرامش امروز خود را مدیون شهدا و مجموعه نهادهای نظامی و انتظامی می‌دانیم و برای تحقق اهداف نهاد مقدس سپاه مجموعه اوقاف و امور خیریه مازندران با تمام توان پای کار است، اظهار کرد: شاهد حضور فعال نیروهای بسیجی و انقلابی در سطح مساجد و پایگاه‌های مقاومت مستقر در بقاع متبرکه هستیم و این آمادگی وجود دارد تا حمایت‌های لازم از پایگاه‌های بسیج و حوزه‌های مقاومت در سطح امامزادگان مازندران صورت گیرد.

وی با بیان اینکه اوقاف و امور خیریه مازندران امروز با تدابیر نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه به علوم جدید و طرح‌های دانش‌بنیان ورود کرده افزود: در کنار فعالیت‌های مذهبی و دینی باید به نیازهای روز جامعه در خودکفایی توجه شود و اوقاف با توجه به اراضی وقفی که در اختیار دارد اقدام به اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان کرده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به موج اول شیوع ویروس کرونا و راه‌اندازی ۱۲ کارگاه تولید ماسک با همکاری بسیج در سطح بقاع متبرکه بیان کرد: با حضور نیروهای بسیج و سپاه شاهد تولید روزانه ۸ هزار ماسک، لباس گان و بسته‌های بهداشتی در بقاع متبرکه استان بودیم که بین مردم و بیمارستان‌ها توزیع شد و اگر نیروهای بسیج نبودند این امر محقق نمی‌شد.

حیدری‌جناسمی گفت: طی سال جاری از محل موقوفات در مناسبت‌های مختلف طبق فرامین مقام معظم رهبری ۱۰۰ هزار بسته کمک مومنانه بین نیازمندان، افراد کم‌برخوردار جامعه و عزاداران حسینی توزیع شد و در این زمینه اوقاف در کنار سپاه بوده و به این مسئله افتخار می‌کند.

print

پاسخی بگذارید