تاریخ: ۱۴:۲۶ :: ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
افزون بر ۱۰ هزار تن مرغ با نرخ مصوب در گیلان توزیع شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از توزیع ۱۰ هزار و یکصد تن مرغ با قیمت مصوب از ابتدای طرح ستاد تنظیم بازار در استان تا کنون خبر داد.

مسعود الماسی روز یکشنبه در جلسه تنظیم بازار استان در رشت اظهار داشت: از ابتدای طرح تنظیم بازار استان؛  ۱۰ هزار و یکصد تن مرغ با قیمت مصوب تا امروز از طریق تشکل ها و زنجیرهای تولید توزیع شده است .

وی تصریح کرد: این توزیع با میانگین روزانه ۱۰۰ تن  آغاز شد و به میانگین ۱۷۵ تن در روز رسید و از دهم آبان ماه  این میزان به ۲۷۰ تن با قیمت مصوب می رسد.

وی یادآور شد: میزان جوجه ریزی در مهرماه  امسال به ۹.۱ میلیون قطعه رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود  ۲ درصد و  نسبت به ماه گذشته ۱۰ درصد افزایش را نشان می دهد و این مقدار گویای این نکته است که ما با هیچ کمبودی مواجه نخواهیم بود .

الماسی اظهار داشت:  مهر ماه امسال  به طور متوسط با میانگین روزانه ۴۵۰ تن کشتار را سپری کردیم و در ۱۰ روز گذشته  این میزان به ۵۰۰ تن رسیده است.

وی گفت:  با وجود اینکه در گیلان  ۲۴۹ تن  توزیع مرغ داشته ایم اما اکنون این میزان به ۲۹۵ تن رسیده است تا اگر کمبودی در بازار احساس می شود ، جبران شود اما به نظر می رسد بازار روبه رشد مصرف همچنان ادامه دارد و همچنان کمبود احساس می شود .

وی با بیان اینکه  خرید هیجانی همچنان در بازار وجود دارد ، تصریح کرد:  بخشی از تولید نیز که  وارد بازار  می شود از حوزه استانی خارج می شود که این امر نیز کمبودهایی را بوجود خواهد آورد.

الماسی اظهار داشت:  از ابتدای امسال تا مهرماه؛  حدود ۱۰۷ هزار  تن ذرت و ۸۱ هزار تن سویا  را بین تولید کنندگان صنعت طیور در استان توزیع کرده ایم و این مقدار معادل ۷۰ درصد سویای مورد نیاز  و ۵۶.۶ درصد ذرت مورد نیاز صنعت طیور بوده است .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان  میزان ذخایر گوشت مرغ  را نیز  ۴۶۰ تن و گوشت قرمز ۱۴ تن عنوان و  بیان کرد: در بخش نهاده ها ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن ذرت و حدود هزار و ۶۰ تن سویا در انبارهای شرکت‌های پشتیبانی استان موجود است.

گیلان از  تولید کنندگان مرغ در کشور است .

print

پاسخی بگذارید