تاریخ: ۱۴:۲۶ :: ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
توزیع ۶۴۰ تن روغن خوراکی در گیلان آغاز شد

دبیر ستاد تنظیم بازار و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه تا کنون سهمیه های متعددی در مراحل مختلف برای ماه مبارک رمضان، محرم و صفربه ستان تخصیص یافته است، گفت: ۶۴۰ تن روغن خوراکی هم اخیرا به استان اختصاص یافته که توزیع آن از پنجشنبه گذشته آغاز شده است.

فرهاد دلق پوش روز یکشنبه در جلسه تنظیم بازار استان افزود : از محل سهمیه های پیش بینی شده در مجموع یک هزار و ۲۰۵ تن موجودی روغن گیلان بود که مابقی آنها که نیز جذب نشده در حال پیگیری است و طی بازرسی های انجام شده روغن در کارخانه موجود است و جای نگرانی نیست.

وی ادامه داد: مشکلی برای تامین روغن مصرفی استان درحوزه صنف، صنعت و خانوار نخواهیم داشت و برای گیلان از محل ذخایر راهبردی کشور ۴۰۵ تن مواد اولیه تامین شده است .

وی عنوان کرد : بر اساس برنامه ریزی ملی اولویت توزیع برای فروشگاههای زنجیره ای است که در مجموع یک هزار و ۶۰۴ تن سهم استان از این منابع است.

وی اضافه کرد: همچنین از میزان رقم تعیین شده برای صنف و صنعت کشور ۹۵۰ تن روغن جامد سهم واحدهای صنعتی ما است و ۶۴۰ تن نیز سهم خانوارهای گیلانی می باشد که از هفته قبل دریافت آن توسط فروشگاههای زنجیره ای آغاز شده است.

وی تصریح کرد: سهم شهرستان ها مشخص است که از ۳۵۰ تن سهمیه روغن شهرستان ها در مرحله اول تا کنون ۱۱۲ تن جذب شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به ضرورت برخورد جدی با هرگونه احتکار و گرانفروشی در استان ابراز داشت: روغن خام در کارخانجات گیلان موجود است و یکی از استان‌های دارای کارخانجات تولید روغن هستیم و می‌توانیم نیاز استان و شهرستان‌ها را در این حوزه تامین کنیم.

سید جلال الدین شکریه رئیس اتاق اصناف مرکز گیلان نیز با توجه به کمبود برخی از برندهای کشوری در استان پیشنهاد کرد : برای اینکه خانوارها بتوانند برند مورد نیازشان را با سهولت بیشتری در بازار پیدا کنند به رستوران ها و فست فودها تاکید شود که از روغن تولیدی داخل استان استفاده کنند.

print

برچسب ها: ,

پاسخی بگذارید