تاریخ: ۱۶:۵۸ :: ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
موتور استخراج بیت‌کوین مجاز در مازندران خاموش شد

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران از غیرفعال شدن مراکز مجاز استخراج ارز دیجیتال یا بیت‌کوین در این استان خبر داد و گفت که از زمان شروع خاموشی‌ها تاکنون هیچ مرکز مجازی در استان اجازه فعالیت ندارد.

فرامرز سپری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تعداد مراکز مجاز استخراج بیت کوین در مازندران را چهار مجموعه اعلام و تاکید کرد که هیچ یک از این مجموعه ها در حال حاضر فعال نیستند.

وی با اعلام این که بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه غیرمجاز استخراج بیت کوین هم در استان طی سال جاری جمع آوری شد ، گفت : مراکز مجاز استخراج بیت کوین مراکزی هستند که از اداره کل صنعت ، معدن و تجارت مجوز فعالیت دارند و هم چهار مجموعه ای که با شرکت توزیع برق مازندران مرتبط بودند ، در شهرهای ساری ، بابل، امیرکلا و بهشهر فعالیت داشتند که متوقف شده است.

مازندران ۲ شرکت توزیع برق دارد. شرکت توزیع برق مازندران از گلوگاه تا آمل را زیر پوشش دارد و بقیه مناطق استان هم زیر پوشش شرکت توزیع غرب مازندران هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران گفت : در حال حاضر برق تمامی چهار مزرعه مجاز استخراج ارز دیجیتال به دلیل کمبود انرژی قطع است و این وضعیت تا عادی شدن شرایط ادامه خواهد داشت.

وی در باره نوع تعرفه قابل اعمال برای برق مصرفی مزارع استخراج بیت کوین هم توضیح داد : تعرفه این مجموعه ها بر اساس جدول مصرف بیت کوین توانیر محاسبه می شود و با مصارف خانگی ، کشاورزی ، صنعتی و تجاری متفاوت است.

سپری گفت : هر کیلووات ساعت انرژی برای مجموعه های استخراج بیت کوین در فصول سرد سال ۹۷۰ تومان محاسبه می شود که در فصل تابستان و دوران پر مصرف به ۲ برابر افزایش می یابد.

طبق تعرفه وزارت نیرو ، هر کیلووات انرژی برق مصرف برای استان مازندران با قیمت پایه حدود ۷۴ تومان محاسبه می شود که بر اساس نوع مصرف به صورت پلکانی افزایش می یابد.

فعالیت مجموعه های استخراج بیت کوین در کشور همزمان با فرارسیدن فصل سرما و کاهش سوخت نیروگاه های تولید برق به یکی از مسائل بحث برانگیز کشور تبدیل شد .

دستگاه های استخراج بیت رمز ارز یا بیت کوین که از آن با نام ” ماینر ” یاد می شود ، از تجهیزات پر مصرف برق محسوب می شوند. به طور معمول هر ماینر چهار برابر کنتور برق خانگی مصرف دارد.

print

پاسخی بگذارید