تاریخ: ۱۶:۵۸ :: ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
۲۸ واحد صنعتی گلستان آماده بهره‌برداری است

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت که همزمان با دهه فجر ۲۸ واحد صنعتی در ۹ شهرستان استان با اعتبار هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای ۳۱۵ نفر مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

حسین طلوعیان روز چهارشنبه در نشست خبری اظهار داشت: فعالیت این طرح های صنعتی آماده بهره برداری در حوزه های تولید نخ ابریشم، جعبه پلاستیکی، بسته بندی مرغ و گوشت قرمز، بسته بندی مواد غذایی، بستنی و آب نبات، تولید محصولات ضدعفونی بهداشتی، خوراک دام و طیور، سوله سازی، محصولات چوبی و کاغذ و شن و ماسه است.

وی همچنین از آغاز عملیات اجرایی ۲۵ طرح عمرانی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی گلستان با اعتبار ۱۴۵ میلیارد ریال خبر داد و افزود: تجلیل از خانواده شهدا، یادواره شهدای اصناف در رامیان، همایش بازاریان و اصناف در گرگان، تجلیل از صادر کنندگان نمونه ، برپایی نمایشگاه محلی تولیدات کارگاه های کوچک در گرگان، بندرگز و مراوه تپه از جمله برنامه‌های شاخص فرهنگی این سازمان در دهه فجر است.

عادله کشمیری مسوول کارگروه فرهنگی هنری ستاد دهه فجر گلستان نیز به تشریح برنامه‌های تدارک دیده شده دستگاه‌های عضو این کارگروه در حوزه های قرآنی، فرهنگی، هنری و رسانه ای پرداخت و گفت: ۲۰۰ نشست تخصصی با موضوع انقلاب در حوزه های مختلف، ۱۵ جشنواره استانی و ملی از جمله قرآنی، اقوام، نماز و نیایش، شعر و داستان، مد و لباس و فیلم کوتاه رضوی، برپایی ۵۰ نمایشگاه عکس و خوشنویسی به صورت فضای مجازی، ۵۰ نشست عصر شعر با موضوع خاطره گویی، قصه گویی و حضرت زهرا (س)، برپایی ۷۰ کارگاه آموزشی شعر و داستان و نقاشی، ۴۰ مسابقه فرهنگی با موضوع هنری، ۴۰ نمایشگاه کتاب، ۱۰ نمایش خیابانی، اجرای چهار کنسرت موسیقی اقوام به صورت مجازی و اهدا ۳۰۰ جهیزیه به زوج های جوان از جمله برنامه‌های فرهنگی هنری تدارک دیده شده دستگاه ها، نهادها و ارگان‌ها در دهه فجر است.

مسوول کارگروه کارگری ستاد دهه فجر گلستان نیز گفت: ۱۴ طرح اشتغال‌زایی با حجم سرمایه گذاری هزار و ۱۰۰  میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای ۲۰۱ نفر در استان به مناسبت دهه فجر بهره برداری می شود.

سعید مازندرانی اظهار داشت: علاوه بر این ۱۰۵ برنامه شاخص توسط کارگروه کارگری و کارآفرینی ستاد دهه فجر استان تدارک دیده شده که اجرای این برنامه‌ها با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی ستاد کرونا برگزار می شود.

محبوبه رجب نسب مسوول کارگروه کودک و نوجوان ستاد دهه فجر گلستان نیز تدارک ۱۱۰ برنامه فرهنگی و هنری ویژه گرامیداشت دهه فجر در استان خبرداد و گفت: برگزاری اختتامیه جشنواره ملی مهرواره پرواز لالایی ها، نقالی کودکان، برپایی جشنواره قرآنی، مسابقه فیلم با تلفن همراه و پرواز بادبادک ها در هزارپیچ گرگان از جمله برنامه های این ستاد است.

فرماندار مینودشت نیز از بهره برداری و کلنگ زنی ۲۰۹ پروژه عمرانی و اشتغال‌زایی با اعتبار هزار و ۱۴۲ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای ۲۳۷ نفر خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۱۹ پروژه در حوزه عمرانی با جذب ۶۵۶ میلیارد ریال اعتبار مورد بهره برداری قرار می گیرد.

سید ابوالفضل حسینی نیا افزود: لایروبی انهار زراعی، توسعه باغ های مثمر و غیر مثمر در زمین های شیب دار، ساخت ۳۲۴ خانه در مناطق روستایی، ارتقای اینترنت در مناطق روستایی و اجرای طرح هادی روستایی از جمله پروژه های عمرانی آماده بهره برداری در شهرستان مینودشت است.

وی پروژه های کلنگ زنی در حوزه عمرانی مینودشت را ۲۷ مورد با ۱۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

جواد صادقلو فرماندار رامیان نیز از بهره برداری ۵۹ طرح عمرانی و اشتغال‌زا با هزینه ۹۰۰ میلیارد ریال با ایجاد اشتغال برای ۲۵۸ نفر خبر داد و گفت: ساخت ۲ باب مدرسه روستایی، ساخت ۹۵ خانه محرومان، ۱۹۰ خانه روستایی بهسازی شده ناشی از خسارت سیل، ایجاد یک گلخانه و نوسازی ۵۶ دستگاه تراکتور از جمله پروژه های آماده بهره برداری در این شهرستان است.

استان گلستان با یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت متشکل از اقوام و مذاهب گوناگون دارد که در ۱۴ شهرستان مستقرند.

print

پاسخی بگذارید