تاریخ: ۲۳:۳۶ :: ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
کاشت ۴۰۰ اصله نهال صنوبر در بقاع متبرکه نکا

به همت اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نکا ۴۰۰ اصله نهال صنوبر با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، امام جمعه نکا و جمعی از مسئولان شهرستانی در محوطه ۴ امامزاده این شهرستان غرس شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران، مراسم کاشت نهال در محوطه آستان مقدس امامزاده محمد(ع) روستای طوسکلا شهرستان نکا با حضور حجت‌الاسلام حیدری‌جناسمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، حجت‌الاسلام محمدی لائینی امام جمعه نکا، حجت‌الاسلام حسن دارابی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نکا، بخشدار مرکزی نکا و جمعی از مسئولان شهرستانی برگزار شد.
حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در این مراسم ضمن قدردانی از هیأت امنای امامزاده محمد(ع) و اهالی روستای طوسکلا اظهار کرد: کاشت نهال درختان صنعتی در محوطه بقاع متبرکه و آستان مقدس امامزادگان مازندران در راستای ترویج فرهنگ نهال‌کاری، توجه به منابع طبیعی، حفاظت از محیط زیست و در راستای سرمایه‌گذاری و ایجاد منابع پایدار در بقاع متبرکه صورت می‌گیرد.
وی بیان کرد: اوقاف مدافع جنگل‌ها، درختان و منابع طبیعی است و در این راه علاوه بر حفظ جنگل‌ها خود نیز نهال‌کاری می‌کند.
*قدردانی از اوقاف در راستای نهال‌کاری
حجت الاسلام محمدصادق محمدی لائینی امام جمعه شهرستان نکا نیز در این مراسم عنوان کرد: از منظر اسلام، درختکاری یکی از حسنات بزرگ محسوب می شود و زمانی که پیامبر اسلام(ص) صدقات و حسنات انسانی را می شماردند، در کنار تعلیم علم، آموزش قرآن و ساختن مسجد، درختکاری را نیز نام بردند و این نشان دهنده توجه اسلام به حفظ محیط زیست، درختکاری و هوا پاک است.
وی با قدردانی از اقدام اوقاف در بحث نهال‌کاری و توجه به منابع طبیعی گفت: محوطه بقاع متبرکه ظرفیت مناسبی برای درختکاری هستند که اوقاف از این ظرفیت به خوبی در حال بهره گیری است.
* کاشت ۴۰۰ نهال صنوبر در امامزادگان نکا
حجت‌الاسلام حسن دارابی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نکا نیز در این باره اظهار کرد: در راستای طرح درختکاری، ۴۰۰ اصله نهال صنوبر در محوطه آستان مقدس امامزادگان نکا غرس خواهد شد.
وی بیان کرد: با همکاری هیأت امنا ۲۰۰ اصله نهال در آستان مقدس امامزاده محمد(ع) روستای طوسکلا، ۱۰۰ اصله نهال در امامزاده سیدرضا(ع) روستای نودهک و ۱۰۰ اصله نهال در امامزاده محمود(ع) روستای قلعه‌سر شهرستان نکا غرس خواهد شد.

 

print

پاسخی بگذارید