تاریخ: ۲۳:۳۹ :: ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
صنایع گلستان امسال ۹ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال وام گرفتند

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت که از ابتدای امسال تاکنون از مجموع ۴۷۴ متقاضی دریافت تسهیلات کم بهره رونق تولید، ۱۷۴ واحد معادل ۳۷ درصد موفق به دریافت ۹ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال وام شدند.

حسین طلوعیان عصر روز شنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گلستان اظهار داشت که این استان در پرداخت تسهیلات رونق تولید در جایگاه ششم کشور قرار دارد.

وی افزود: از محل اعتبارات تبصره ۱۸ (اختصاص مابه ‌التفاوت قیمت حامل‌های انرژی برای تولید و اشتغال‌) نیز امسال دریافت هفت هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال تقاضا شد که تاکنون به ۲۷ واحد حدود ۲ هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت گردید.

به گفته وی از محل اعتبارات بازسازی و نوسازی نیز تاکنون پرداخت ۹ هزار و ۵۹۰ میلیارد ریال برای ۲۴۶ واحد تولیدی در کارگروه مصوب شد که ۵۳ واحد هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند.

در نشست امروز ستاد تسهیل و رفع موانع تولید گلستان مشکلات چند واحد تولیدی بررسی و تصمیمات لازم برای رفع موانع تولید آنها اخذ شد.

گلستان بیش از هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی در بخش صنعت و صنایع تبدیلی کشاورزی دارد که ۹۷ درصد آن را صنایع کوچک و متوسط تشکیل می‌دهد.

اقتصاد اصلی ساکنان استان یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفری گلستان بر پایه کشاورزی استوار است.

print

پاسخی بگذارید