تاریخ: ۲۳:۰۹ :: ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
اوقاف زمینه‌ساز فعالیت‌های خیریه است

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مازندران گفت: اوقاف و امور خیریه زمینه‌ساز خیر برای مردم است، امروز این زمینه خیر فراهم می‌شود تا نسل‌ها از آن استفاده کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران، مهرداد محمدی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مازندران در جلسه شورای اداری اوقاف و امور خیریه استان  که در سالن اجتماعات شهید نوریان امامزداه عباس (ع) ساری برگزار شد، اظهار کرد: اوقاف و امور خیریه زمینه‌ساز خیر برای مردم است، امروز این زمینه خیر فراهم می‌شود تا نسل‌ها از آن استفاده کنند.

وی افزود: تمام تلاشمان این است که در دستگاه اداری که به عنوان خدمت‌رسانان مردم هستند، زمینه خدمت بهتر را فراهم کنیم و مردم از دستگاه‌های اجرایی راضی باشند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مازندران ادامه داد: در آستانه عید نوروز، بقاع متبرکه و مجموعه اوقاف کار پر زحمتی را بر عهده دارند، ورود زائرین و گردشگران به امامزادگان زمینه‌ای را فراهم می کند تا خدمت‌رسانی بهتری را به مردم داشته باشید.

محمدی در ادامه به شرایط کرونایی و نیاز به فاصله گذاری اجتماعی اشاره کرد و افزود: ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی و ایجاد زمینه برای ارتقای معنویت مردم در بقاع متبرکه بسیار مهم است که می‌تواند با برنامه‌های متنوع  فرهنگی در این راستا اقدامات خوبی انجام داد.

وی با اشاره به حضور مردم در روز ۲۲ بهمن با وجود شرایط کرونایی، بیان کرد: مردم نشان دادند که پای نظام و قانون‌های آن هستند و ما نیز باید هرچه می‌توانیم برای خدمت‌رسانی بهتر به مردم تلاش کنیم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مازندران افزود: وظیفه داریم تا مردم را به خیر دعوت کنیم و ماموریت شما می‌تواند در این زمینه نقش‌آفرین باشد، باید از همه آحاد مردم برای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر استفاده کنیم.

محمدی خاطرنشان کرد: در ستاد امر به معروف و نهی از منکر رویکردهای جدیدی را آغاز کردیم، اخیرا معاونت اجتماعی و مطالبه‌گری شکل گرفته و زمینه حضور و فعالیت گروه‌های جهادی تخصصی امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه در عرصه‌های مختلف فراهم کرده است.

وی ادامه داد: یکی از عرصه‌های تخصصی امر به معروف و نهی از منکر، تبلیغ و فرهنگ است، می‌توانیم از ظرفیت مردمی استفاده کنیم برای اینکه وقف این احسان ماندگار، عمومی شود و مردم پای امر خیر بیایند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مازندران با بیان اینکه در عرصه‌های دیگر مانند حجاب و عفاف و تفریحات سالم نیز گروه‌های تخصصی امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد، یادآور شد: در بحث حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر اقدامات خوبی با همکاری قوه قضایی انجام شده است.

محمدی با اشاره به اینکه همه دستگاه‌های اجرایی باید شورای امر به معروف و نهی از منکر را داشته باشند، بیان کرد: وظیفه اصلی شورا در دستگاه‌ها سیاست‌گذاری است و اجرای آن به عهده همه افرادی است که در دستگاه‌‌ها حضور دارند، اولین کار این است تا زمینه‌ای فراهم شود تا مردم به آن دستگاه‌ها دسترسی پیدا کنند.

وی ادامه داد: همچنین باید زمینه تذکر و دعوت به خیر برای افرادی که در آن مجموعه هستند فراهم شود اگر در دستگاهی اختلاس یا ارتشا وجود دارد نشان‌دهنده این است که امر به معروف و نهی از منکر در آن دستگاه مرده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مازندران با اشاره به پیاده‌سازی فعالیت‌هایی در ارتباط با شعار سال در دستگاه‌ها افزود: اقدامات ارزشمندی در این راستا در اوقاف استان مازندران انجام شده است که باید با کمک رسانه‌ها به مردم اطلاع‌رسانی شود.

محمدی در ادامه درباره ارتباط مدیر یک مجموعه با کارکنان، خاطرنشان کرد: مدیران باید در معرض نقد و انتقاد باشند و نظام پیشنهادات فعال باشد.

وی افزود: باید با تلاش و هم‌افزایی فریضه امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه عمومی‌سازی کنیم، اوقاف در این ارتباط زمینه خوبی دارد در مساجد، بقاع متبرکه و جاهایی که ذیل آن قرار دارند شورای امر به معروف و نهی از منکر شکل بگیرد و این سیاست‌ها را دنبال کنند.

print

پاسخی بگذارید