تاریخ: ۱۹:۲۰ :: ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
تکلیف روستا‌هایی که داوطلبان شورا به حد نصاب نرسید چیست؟

رییس ستاد انتخابات مازندران درباره تکلیف روستاهایی که داوطلبان شورا به حد نصاب نرسید،توضیحاتی را ارائه داد.

حسن نژاد رییس ستاد انتخابات مازندران با بیان اینکه در بعضی روستا‌های استان داوطلبان انتخابات شورا‌ها به حد نصاب نرسید، گفت: شورای اسلامی بخش به عنوان جایگزین شورای اسلامی روستا ماموریت اداره این روستا‌ها و تصمیم گیری در مورد آن‌ها را برعهده دارد.

او افزود:برای این روستا‌ها بعد از شکل گیری شورا‌های اسلامی روستا‌ها در همان بخش و شکل گیری شورای بخش مدیریت این روستا‌ها و این نقاط جمعیتی و سایر نقاط دیگه‌ای که در آن‌ها انتخابات برگزار نشده به عهده شورای اسلامی بخش خواهد بود.

رییس ستاد انتخابات مازندران با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۴۹۶ روستای استان واجد شرایط قانونی تشکیل شورا هستند، گفت: ۱۶ هزار و ۲۵۷ داوطلب برای حضور در ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی روستا در استان ثبت نام کردند.

حسن نژاد با بیان اینکه از مجموع داوطلبان ۱۵ هزار و ۲۵۱ نفر مرد و هزار و ۶ نفر زن هستند، افزود: بیشترین داوطلبان در محدوده سنی ۳۶ تا ۴۰ سال قرار دارند.

او گفت: بیشترین گروه از نظر تحصیلی به ترتیب زیر دیپلم، دیپلم و لیسانس و بیشترین مشاغل هم کارمندان، بازنشستگان، کشاورزان و مشاغل آزاد داوطلب حضور در ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی روستا در مازندران هستند.

رییس ستاد انتخابات مازندران افزود: با توجه به برنامه زمان بندی انتخابات هیات‌های اجرایی انتخابات شورای اسلامی روستا‌ها در بخش‌ها تا ۱۵ اردیبهشت مهلت دارند تا صلاحیت داوطلبان شورای اسلامی روستا را اعلام کنند.

print

پاسخی بگذارید