تاریخ: ۱۹:۰۸ :: ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
چهار هزار و ۳۰۰ خانوار روستایی گیلانی تا پایان سال گاز دار می شوند

مدیرعامل شرکت گاز گیلان از گاز رسانی به چهار هزار و ۳۰۰ خانوار روستایی در مناطق کوهستانی و صعب العبور در استان تا پایان سالجاری خبر داد .

حسین اکبر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با هدف تحقق عدالت اجتماعی و برخورداری همه آحاد جامعه از نعمت گاز طبیعی، شرکت گاز استان در طرح توسعه گاز رسانی در سال جدید، برنامه گاز رسانی به ۶۴ روستای صعب العبور و کوهستانی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه  در حال حاضر عملیات گاز رسانی به ۶۴ روستای صعب العبور گیلان آغاز شده  تصریح کرد: با بهره برداری  از این طرح چهار هزار و ۳۰۰ خانوار روستایی استان از نعمت گاز بهره مند می شوند.

وی میزان اعتبار پیش بینی شده برای اجرای این طرح را ۸۰ میلیارد تومان عنوان و بیان کرد:  این طرح گاز رسانی در  شهرستان های تالش، املش، رودسر ، شفت، آستارا ، رودبار و لنگرود  اجرا خواهد شد.

اکبر،  بیشترین سهم گاز رسانی در این پروژه را مربوط به  شهرستان تالش با ۲۴ روستا ذکر و اضافه کرد:  پس از آن شهرستان های املش با ۱۲ روستا، رودسر با ۱۰ روستا، شفت با ۹ روستا، آستارا با هفت روستا و شهرستان های رودبار و لنگرود هر کدام با یک روستا در بهره مندی از نعمت گاز در این پروژه سهم دارند.

وی ادامه داد: همچنین پروژه گازرسانی به سه روستای کولوان، ویسرود و لاسک شهرستان شفت با جمعیت ۸۵۰ خانوار و اعتبار تقریبی ۱۰ میلیارد تومان در مرحله برآورد و اخذ مجوز می باشد که در صورت تصویب، در سال ۱۴۰۰ اجرایی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان خاطر نشان کرد:  با گاز رسانی به این ۶۴ روستا  شاخص بهره مندی گاز روستایی در گیلان  از حدود ۹۶ درصد به ۹۷.۳ درصد خواهد رسید.

به گزارش ایرنا، تمامی شهرهای گیلان  به غیر از ماسوله که به منظور حفظ بافت سنتی گاز رسانی به آن انجام نشده ، از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند.

گیلان با دو و نیم میلیون نفر جمعیت دارای بیش از دو هزار و ۵۰۰ روستا می باشد .

print

پاسخی بگذارید