تاریخ: ۲۳:۳۲ :: ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
۴۲ هزار کشاورز گیلانی شالیزارهایشان را بیمه کردند

معاون خدمات بیمه ای بانک کشاورزی گیلان گفت: تاکنون ۴۲ هزار نفر از شالیکاران استان اراضی شالیزاری شان را بیمه کردند.

پیمان معمارزاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۳۵ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی شالیزاری استان گیلان تحت پوشش بیمه قرار گرفت.

وی با بیان اینکه سه هزار و ۳۴۰ باغدار گیلان نیز باغ مرکبات شان را تحت پوشش بیمه قرار دادند، افزود: ۲ هزار و ۵۱۴ هکتار از باغ مرکبات در این استان نیز تحت پوشش بیمه قرار گرفت.

معاون خدمات بیمه ای بانک کشاورزی گیلان تصریح کرد: ۲ هزار و ۷۵۵ چایکار نیز یکهزار و ۶۸۰ هکتار از باغ های چای شان را بیمه کردند.

وی آخرین مهلت بیمه نمودن شالیزارهای گیلان را پایان اردیبهشت سال جاری عنوان و خاطرنشان کرد: مهلت بیمه چای و مرکبات نیز تا پایان ماه جاری تمدید شده است.

معمارزاده اظهار داشت: کشاورزان برای بیمه سه محصول یاد شده می توانند با مراجعه به شعب اصلی بانک کشاورزی در شهرستان های گیلان یا دفاتر خدمات بیمه ای “۲۰ دفتر اصلی و ۸ دفتر فرعی” در سطح استان مراجعه کنند.

وی با تاکید بر این مطلب که بیمه محصولات کشاورزی کاملا حمایتی بوده و تجاری نیست، بیان داشت: سالیانه چندین برابر حق بیمه ای که از بیمه گذاران محصولات کشاورزی دریافت می شود، غرامت پرداخت می کنیم  این مهم نشانگر وجه تمایز بیمه محصولات کشاورزی نسبت به سایر بیمه های تجاری و حمایتی بودن صندوق بیمه محصولات کشاورزی است.

گیلان دارای ۳۱۴هزار هکتار اراضی کشاورزی است و ۳۱۷هزار نفر از مردم استان در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند. برنج، چای، زیتون ،پیله ابریشم، بادام زمینی، زیتون ، فندق و مرکبات عمده ترین محصولات کشاورزی گیلان هستند . گیلان همچنین یکی از تولید کنندگان مهم طیور در کشور است .

گیلان بزرگترین تولیدکننده ارقام بومی و با کیفیت برنج در کشور به شمار می آید که با ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری، رتبه اول کشور را از لحاظ سطح زیرکشت و همچنین رتبه دوم تولید برنج را به خود اختصاص داده است.

ارقام هاشمی، علی کاظمی، صدری، حسنی و دیلمانی جزو رقم‌ های کیفی و ارقام گوهر و سپیدرود جزو رقم‌های پرمحصول است که در شالیزارهای گیلان کشت می‌شود، بیشترین رقم‌ های کشت شده برنج در این استان، رقم‌های کیفی هاشمی و علی کاظمی است که افزون بر ۸۵ درصد محصول برنج گیلان را شامل می‌شود.

بیشترین اراضی شالیکاری گیلان در شهرستان‌های رشت و صومعه سرا واقع است.

print

پاسخی بگذارید