تاریخ: ۱۹:۴۲ :: ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
واکسیناسیون حدود ۳۹ هزار سالمند ۷۹ – ۷۵ سال گیلان آغاز شد

مدیر گروه بیماری های مرکز بهداشت گیلان گفت: تزریق واکسن کرونا برای حدود ۳۹ هزار نفر از سالمندان ۷۹ – ۷۵ سال در این استان از امروز شنبه آغاز شده است.

دکتر حسن رخ شاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اینکه نیازی به مراجعه حضوری افراد برای حضور در مکان های واکسیناسیون نیست، اظهار داشت: مراقبان سلامت پایگاه های بهداشتی و مراکز جامع سلامت با سالمندان این گروه سنی تماس می گیرند و زمان و مکان مراجعه حضوری برای تزریق واکسن کرونا را اعلام می کنند.

وی خاطر نشان کرد: همچنین سالمندان در گروه سنی ۷۹ – ۷۵ سال می توانند با مراجعه به سامانه  وزارت بهداشت http:// Salamat.gov.ir برای دریافت واکسن کرونا ثبت نام کنند.

مدیرگروه بیماری های مرکز بهداشت گیلان با بیان اینکه واکسیناسیون گروه سنی ۸۰ سال به بالا همچنان در این استان ادامه دارد، بیان داشت: بر اساس آخرین آمار تاکنون ۲۶ هزار نفر از جمعیت حدود ۵۵ هزار نفری سالمند بالای ۸۰ سال در گیلان واکسن کرونا را دریافت کردند.

وی با بیان اینکه تزریق واکسن کرونا در استان گیلان بر اساس اولویت ها در حال انجام است، اضافه کرد: سالمندان در گروه سنی مختلف نگران نباشند همه آنها به نوبت واکسن کرونا را دریافت خواهند کرد.

واکسیناسیون کرونا از اواخر بهمن ماه سال گذشته همزمان با سراسر کشور ابتدا با تزریق کادر درمان در بخش مراقبت های ویژه در گیلان آغاز شد.

هم اکنون جز سه شهرستان گیلان شامل املش، شفت و تالش که در وضعیت زرد بیماری کرونا قرار دارند، بقیه شهرستان های این استان نارنجی هستند.

بر اساس آخرین آمار، ۴۵۳ بیمار مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان های استان گیلان بستری بوده که ۱۰۴ نفر در بخش مراقبت های ویژه هستند.

print

پاسخی بگذارید