تاریخ: ۱۷:۴۲ :: ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
اختصاص ۱۰میلیارد ریال اعتبار برای استانداردسازی محل دفن زباله آستارا

فرماندار آستارا از اختصاص ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای استانداردسازی و توسعه زیرساخت های بهداشتی جایگاه دفن زباله این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا،عباس صابر روز یکشنبه در بازدید از جایگاه دفن زباله آستارا گفت:  سال گذشته هم ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی محل دفن زباله اختصاص یافته بود و خوشبختانه به زودی فاز دوم این طرح به اتمام خواهد رسید.

وی افزود: تسطیح و دفن بهداشتی زباله در این مکان جزو اقدامات در حال انجام است و علاوه بر آستارا زباله های لوندویل و روستاهای این شهرستان هم به این جایگاه منتقل می شود و از شهرداری لوندویل و اداره های دارای ماشین آلات سنگین انتظار داریم در پیشبرد این طرح همراهی کنند.

وی بیان کرد: دولت در طول سال های گذشته برای ساماندهی محل دفن زباله کمک کرده است و از سرمایه گذاران بخش خصوصی برای تبدیل زباله این شهرستان به کمپوست دعوت می شود و سازمان های مردم نهاد نیز برای ترویج حفاظت از محیط زیست باید یاریگر باشند.

شهردار آستارا هم گفت: در این فصل انتقال پسماند کارگاه های بسته بندی محصولات کشاورزی به این جایگاه افزایش پیدا می کند و در پاییز و زمستان به دلیل بارش باران، شیرابه زباله ها افزایش می یابد اما با جداسازی زباله های تر و تبدیل آن به کمپوست می توان از میزان شیرابه کاست.

جواد معیتی اضافه کرد: آستارا به دلیل اجرای خوب طرح تفکیک زباله از مبداء جزو شهرهای موفق گیلان است اما حجم زباله های ورودی از بخش لوندویل و روستاها به محل دفن زباله زیاد است و زباله ها با شن، ماسه و آهک پوشیده می شود.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده و میانگین تولید روزانه زباله در آن، ۱۲۰ تن است و در نزدیکی ساحل خزر دفن می شود.

print

پاسخی بگذارید