تاریخ: ۱۴:۴۲ :: ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
۲ کتاب تاریخ شفاهی در گلستان رونمایی شد

همزمان با چهارم خرداد سالروز مقاومت و پایداری مردم دزفول از ۲ کتاب تاریخ شفاهی با موضوع خاطرات رزمندگان گلستانی دوران دفاع مقدس رونمایی شد.

در این آیین کتاب “دوشادوش رزمندگان” نوشته غلامعلی زارع و “فرمانده‌ای از دیار آموزش” نوشته مریم طهماسبی رونمایی و معرفی شد.

سرهنگ محمدرضا کاظمی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان روز سه شنبه در این مراسم با اشاره به انتشار ۱۴۷ عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس در استان گفت: امسال ۶۰ عنوان کتاب خاطره نویسی، تاریخ شفاهی و عکس از سوی نویسندگان استان تالیف و پیش بینی می شود .

مریم طهماسبی نویسنده کتاب “فرمانده ای از دیار آموزش”  نیز گفت: کتاب خاطرات نحوه آموزش سرهنگ علی‌اکبر پاسندی از رزمندگان و مربیان گلستانی دفاع مقدس است که در ۳۳۲ صفحه در قطع رقعی چاپ شد.

۲ کتاب تاریخ شفاهی در گلستان رونمایی شد

همچنین غلامعلی زارع نویسنده کتاب “دوشادوش رزمندگان” گفت: این کتاب ۴۴۵ صفحه‌ای خاطرات سرهنگ رستم میقانی از جانبازان شیمیایی گلستان است که در آن به شرح دشواری انتقال مهمات از منطقه پشتیبانی به خط مقدم توسط یک نوجوان ۱۵ ساله می پردازد.

افتتاح نمایشگاه عکس نقش زنان گلستان در دفاع مقدس، رونمایی از تندیس شهدای فرهنگی، پیاده روی به همراه عطر افشانی مزار شهدا، انجام رژه موتوری، یادواره شهدا، خاطره گویی و دیدار با رزمندگان و ایثارگران، مسابقه نقاشی ویژه کودکان و نوجوانان، برگزاری مسابقه کتاب خوانی و ویزیت رایگان در محلات محروم از جمله ویژه برنامه های شاخص گرامی‌داشت سوم خرداد و عملیات بیت المقدس در گلستان است.

در روزهای گرامی‌داشت آزادی خرمشهر و سوم خرداد، هزار و ۳۵۹ ویژه برنامه متنوع در بخش‌های فرهنگی، هنری و محرومیت‌زدایی در گلستان برگزار می شود.

۳۳ هزار رزمنده از استان گلستان در دفاع مقدس مردم کشورمان مشارکت داشتند و این استان حدود چهار هزار شهید تقدیم میهن اسلامی کرده است.

همچنین افزون بر ۱۳ هزار جانباز و هزار و ۱۷۸ آزاده از استان گلستان در هشت سال دفاع مقدس شرکت داشتند.

گلستان مطابق سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵، یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت متشکل از اقوام و مذاهب مختلف در ۳۴ نقطه شهری و هزار و ۷۵ روستا دارد.

print

پاسخی بگذارید