تاریخ: ۲۱:۳۱ :: ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
چرا بانک ها گرفتار اموال مازاد و املاک شدند؟

دبیرکل کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی اعلام کرد: همه بانک‌ها آمادگی دارند تا اموال و املاک مازاد و تملیکی را به خود صاحبان اصلی واگذار کنند.

دبیرکل کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی می‌گوید: بانک‌های خصوصی فقط ۱۹ واحد در تملک دارند که از این ۱۹ مورد ۳ مورد در اختیار خود مالکان است و در حال فعالیت هستند و به مرور اقساط را می پردازند.

محمدرضا جمشیدی در گفت‌وگو با ایبِنا تصریح کرد: همه واحدهایی که به تملک بانک درآمده اند با رای محاکم قضایی بوده است و بنابراین با ذی حق دانستن بانک تصمیم به این اقدام گرفته شده است. ضمن اینکه بیشتر واحدهای تملیکی کارخانه ها یا کارگاه هایی هستند که هنوز بر مدار تولید قرار نگرفته اند و فقط یک سوله هستند.

وی ادامه داد: در مواردی هم شاهد هستیم که واحدها به بهانه تولیدی بودن، تسهیلات گرفتند اما آن را در بخش غیرتولیدی صرف کرده اند. در واقع با بررسی بیشتر در می یابیم که اغلب این واحدها، کارخانه هایی هستند که به قصد ایجاد کارهای تولیدی و تاسیس کارخانه تولیدی شروع کردند اما تورم باعث شده که بودجه ای که برای ادغام طرح پیش بینی کرده بودند کافی نباشد و نتوانند کار را تمام کنند. در واقع بسیاری از این واحدها، از ابتدا بدون اینکه به تولید برسند تعطیل بودند

دبیرکل کانون بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی با بیان اینکه بانک ها همراهی خوبی با مالکان داشته و دارند، اظهار کرد: برخی در رسانه ها اعلام می کنند که یک میلیارد تومان وام گرفتم اما حالا باید ۵ میلیارد تومان پس بدهم اما نمی گوید چه مدت زمانی از این موضوع می گذرد و تا چه حد مشمول جریمه شده است؟ در نتیجه بانک هم ناچار به تملیلک است چرا که سپرده های مردم در دستش است و باید سود آنها را بپردازد.

جمشیدی تاکید کرد: همه بانک ها آمادگی دارند تا اموال و املاک مازاد و تملیکی را به خود صاحبان اصلی واگذار کنند

print

پاسخی بگذارید