وزیر راه و شهرسازی خبرداد:
تاریخ: ۱۵:۳۴ :: ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
امضای تفاهم نامه همکاری ایران و آذربایجان برای توسعه زیرساخت‌های ریلی

وزیر راه و شهرسازی گفت: در جریان دیدار با وزیر اقتصاد جمهوری آذربابجان تفاهم نامه ای بین دو کشور به امضا رسید که بر اساس آن زیرساخت‌های ریلی و جاده ای دو کشور، کریدور شمال به جنوب و کریدور شرقی غربی بیشتر از گذشته فعال می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد اسلامی روز چهارشنبه در محل پایانه مرزی آستارا در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در سفری که به جمهوری آذربایجان داشتم از زیرساخت های ریلی و جاده ای این کشور در مرزهای آستارا، نخجوان و مناطق آزاد شده بازدیدی صورت گرفت.

وزیر راه و شهرسازی گفت: امروز در جریان دیدار با وزیر اقتصاد جمهوری آذربابجان تفاهم نامه ای بین دو کشور به امضا رسید که بر اساس آن زیرساخت های ریلی و جاده ای دو کشور، کریدور شمال به جنوب و کریدور شرقی غربی بیشتر از گذشته فعال می شود.

وی ادامه داد: در تلاش هستیم تا اتوبان رشت-آستارا به سمت باکو تکمیل و مورد بهره برداری قرار گیرد و با افتتاح این اتوبان مسیر آستارا به باکو از ۶ ساعت به دو و نیم ساعت کاهش می یابد و مشابه این اتوبان در مسیر مرزهای روسیه در دست اقدام است.

امضای تفاهم نامه همکاری ایران و آذربایجان برای توسعه زیرساخت‌های ریلی

اسلامی افزود: در سفر اخیر به جمهوری آذربایجان راه ریلی موجود در منطقه نخجوان نیز مورد بازدید قرار گرفت و مسیر فوق از ظرفیت های کریدور شمال به جنوب است که قبل از فروپاشی شوروی سابق هفت میلیون تن بار از محور فوق جابه جا می شد.

وی ادامه داد: احداث پایانه ریلی در پارس آباد شهرستان اردبیل دو ماه پیش در هیات دولت مورد تصویب قرار گرفت که امیدواریم با اجرای این مصوبه پایانه ریلی جدیدی در شهرستان پارس آباد راه اندازی شود.
وی گفت: در قالب این مصوبه و با سرمایه گذاری بخش خصوصی قرار است پنج کیلومتر ریل جدید در این شهرستان احداث و هفت کیلومتر ریل قدیمی مورد بازسازی قرار بگیرد.

اسلامی افزود: در خصوص عبور مردم جمهوری آذربایجان از مرز جمهوری اسلامی ایران به سمت نخجوان نیز مذاکراتی صورت گرفت که امیدواریم در چهارچوب دستورالعمل های بهداشتی با همکاری وزارت بهداشت و درمان، مردم جمهوری آذربایجان با مردم نخجوان به واسطه مرز ایران ارتباط برقرار کنند.
وزیر راه و شهرسازی ایران و معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان از بخش های مختلف بارانداز راه آهن آستارا بازدید کردند.

print

پاسخی بگذارید