تاریخ: ۸:۲۲ :: ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
اخلال‌گر نهاده‌های دامی با ارز دولتی در مازندران دستگیر شد

رییس کل دادگستری مازندران از بازداشت متهمی خبر داد که نهاده‌های دامی را با ارز دولتی وارد می‌کرد و این نهاده‌ها را در بازار آزاد به فروش می رساند.

به گزارش روابط عمومی دادگستری مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدصادق اکبری  نامی از این فرد نبرد ولی گفت که وی با دریافت ارز دولتی مبادرت به واردات نهادهای دامی و فروش آزاد و غیردولتی آن در بازار می کرد .

وی با بیان این که فرد متخلف توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) در سپاه پاسدران انقلاب اسلامی دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد ، افزود : متهم هم اکنون با صدور قرار بازداشت موقت روانه زندان شده است.

رئیس کل دادگستری مازندران به  اهتمام جدی دستگاه قضا در برخورد با هرگونه فساد اقتصادی اشاره کرد و گفت : این فرد علاوه بر اتهام اخلال عمده در نظام اقتصادی از طریق توزیع خارج از شبکه نهادهای های دامی و تحصیل مال از طریق نامشروع  ، همچنین به گران فروشی و  بدهی کلان به شبکه بانکی کشور، تخلفات متعدد در اخذ تسهیلات بانکی و انحراف در مصرف تسهیلات اخذ شده و ارتشاء  نیز متهم است .

اکبری افزود : پرونده این متهم هم اکنون در یکی از شعبه های بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان در مرحله تحقیقات مقدماتی قرار دارد .
رئیس کل دادگستری مازندران از برخورد قاطع و شدید دستگاه قضا با هرگونه تخلفات و جرایمی که معیشت مردم را به خطر می اندازد خبر داد و تأکید کرد: تخصیص ارز دولتی و فروش در بازار آزاد مصداق بارز سوءاستفاده از بیت المال بوده و دستگاه قضا قطعا به عنوان اولین مدعی در جهت احقاق حقوق عامه ورود پیدا خواهد کرد.
پیش از این در سال ۹۹ هم گزارشی از سوی نیروی انتظامی مازندران منتشر شده بود که از کشف حدود چهار هزار تن نهاده دامی قاچاق  در استان حکایت داشت.

همچنین دادگستری مازندران هم سال گذشته از دستگیری متهمی خبر داده بود که به استناد نظر کارشناسان تا ۱۳۰ میلیارد ریال تخلفات مالی در ارتباط با واردات نهاده های دامی داشت.

مازندران با داشتن سه بندر یکی از مبادی اصلی ورود نهاده های دامی از کشورهای آسیای میانه بخصوص روسیه محسوب می شود.

امیرآباد بهشهر ، فریدونکنار و نوشهر سه بندر مازندران است که پایانه اصلی واردات محصولاتی همچون نهاده های دامی و صادرات محصولات داخلی استان و کشور همانند مرکبات به شمار می رود.

مازندران به خاطر داشتن چرخه کامل صنعت طیور و حدود هفت میلیون واحد دامی ، نقش پر رنگی در تامین مواد پروتئینی مورد نیاز کشور دارد.

print

پاسخی بگذارید