تاریخ: ۲۲:۴۰ :: ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
همایش استانی تکریم و بزرگداشت امامزادگان مازندران برگزار شد

همایش استانی تکریم و بزرگداشت امامزادگان مازندران که در امامزاده قاسم(ع) بابل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران، به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی در همایش استانی تکریم و بزرگداشت امامزادگان مازندران که به میزبانی امامزاده قاسم(ع) بابل برگزار شد، اظهار کرد: زندگی، رفتار و سنت اهل بیت برای مردم حجت است.
وی افزود: همه افراد جامعه باید بدانند اگر در زندگی رفتار، کردار و اعمال از اهل بیت تبعیت کنند موفق خواهند شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه اهل بیت عصمت و طهارت (ع) پاسخگوی سوالات مردم هستند، تصریح کرد: باید قبول کنیم که در درک اندیشه‌های اهل بیت کوتاهی کردیم که باید بیشتر در فضای مجازی از اندیشه‌های خالصانه اهل بیت بهره‌گیری شود.
حیدری از برگزاری ۲۰ همایش تکریم و بزرگداشت امامزادگان در دهه کرامت امسال در شهرهای مختلف استان خبر داد و گفت: در این مراسمات از خادمین، مدیران اجرایی و مسئولین فرهنگی فعال در بقاع متبرکه استان تجلیل بعمل آمد.
این مسؤول در بخش دیگری از سخنان خودبا اعلام اینکه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ روز عاشورا و تکرار کربلا است، خاطرنشان کرد: حضور در پای صندوق رای لبیک به امام حسین (ع) است. در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام باباییان امام جمعه امیرکلا  اظهار کرد: شیوه‌هایی که در جامعه داریم باید بگوییم که شان و منزلت اهل بیت و فرزندان آنان به‌درستی رعایت نمی‌شود.
وی افزود: وقتی قدر و منزلت اهل بیت را ندانیم از احترام لازم غافل هستیم؛ اول باید امام امامزاده را به مردم بشناسیم تا این اعتقادات کمرنگ نشوند.
امام جمعه امیرکلا با اشاره به اینکه امامزاده‌ها باید پناهگاه مردم و محل رشد و تعالی معارف جامعه باشند ، اظهار کرد: وجود اهل بیت عصمت و طهارت واسطه فیض الهی هستند و به واسطه اهل بیت می‌توان به خداوند متصل شویم.
وی خاطرنشان کرد: فاطمی، نبوی، حسینی و علوی بودن باید در تمام ادوار زندگی ما جاری و ساری باشد.
امام جمعه امیرکلا با اعلام اینکه ارتباط ما با اهل بیت نباید تزیینی و شفاعتی باشد و جامعه باید از آن دور کرد، گفت: این مهم نیاز به معرفت دارد و در این راستا متولیان فرهنگی امامزادگان باید احساس معرفتی را در جوامع رواج دهند.
باباییان یادآور شد: نقش و مقام و منزلت اهل بیت و امامزادگان در جامعه ما تبیین شود و نباید ابزاری باشد.
وی با اشاره به اینکه محل امامزادگان ارتقای معنویت جامعه و بیمه شدن جوانان باید باشد، افزود: این نقش اهل بیت است و ما نیاز به راهنمایی و هدایت و راهنما داریم اهل بیت راهنما، هدایت‌گر و الگوی ما هستند و از زندگی آنان باید الگو برداری کنیم.
امام جمعه امیرکلا ادامه داد: یکی از وظایف امامزادگان این است زندگی پر از مشعشع امامزادگان را دراختیار مردم قرار دهند تا مردم سبک زندگی خود را با سبک زندگی امامزادگان پیوند بزنند که درواقع پیوند با اهل بیت مایه نجات، رستگاری و ساحل نجات است.

print

پاسخی بگذارید