تاریخ: ۲۲:۴۰ :: ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
خروج گندم از مازندران ممنوع شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران از ممنوعیت خروج گندم از استان در فصل برداشت خبر داد.

مجید بهادری معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران با تأکید بر اینکه در فصل برداشت به هیچ عنوان مجوز خروج محصول گندم از استان داده نخواهد شد، گفت: نباید فضایی ایجاد شود که گندم‌های مرغوب از استان خارج شود.

او افزود: با راه اندازی سامانه جامع پهنه بندی از خروج بی برنامه گندم از استان و سوءاستفاده‌های احتمالی واسطه‌ها جلوگیری می‌شود.

بهادری گفت: برای دستیابی به خرید حداکثری دانه گندم و کلزا باید از همه ظرفیت‌های موجود در استان از جمله شرکت‌های تعاون روستایی، ساماندهی واسطه‌ها و خدمت دهندگان به کشاورزان، فرمانداران، بخشداران، دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستا‌ها بهره گیری شود.

او افزود: مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها از ظرفیت‌های قانونی برای جلوگیری خروج گندم از مبادی شرقی و جنوبی و حتی غرب استان استفاده کرده تا گندم تولیدی که حاصل زحمات کشاورزان است به مراکز خرید استانی هدایت و تحویل داده شود.

بهادری با بیان اینکه به منظور تسهیل در تحویل و فروش گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان تعداد ۵ مرکز به مراکز پارسال اضافه شد، گفت: ۲۸مرکز خرید تضمینی شامل مراکز خرید ملکی و کارخانه‌های آردسازی و سیلو‌های بخش خصوصی و مراکز تعاونی روستایی بنا به نیاز شهرستان‌ها بازگشایی شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران گفت: کشاورزان سطح زیر کشت گندم خود را در سامانه جامع پهنه بندی سازمان جهاد کشاورزی ثبت کنند، زیرا خرید تضمینی گندم از کشاورزانی که در سامانه مذکور ثبت نام نکرده اند انجام نخواهد شد.

print

پاسخی بگذارید