تاریخ: ۸:۴۷ :: ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
برق ۹ دستگاه اداری و اجرایی پرمصرف مازندران قطع شد

سرپرست شرکت توزیع برق مازندران از قطع برق ۹ دستگاه اداری و اجرایی پرمصرف استان خبر داد.

سید کاظم حسینی کارنامی سرپرست شرکت توزیع برق مازندران با بیان اینکه طبق مصوبه هیات وزیران در تاریخ ۹ خرداد امسال، همه دستگاه‌های اجرایی، ادارات، بانک‌ها و نهاد‌های عمومی غیردولتی موظف شدند که با رعایت معیار‌های مصرف بهینه برق، نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد کاهش مصرف داشته باشند، گفت: بر همین اساس طبق پایش‌های انجام شده امروز برق ۹ دستگاه اجرایی و اداری استانی و شهرستانی در ساری تا اطلاع بعدی قطع شد.

او افزود: مصرف برق ۵۰۶ دستگاه اداری و اجرایی در مناطق زیر پوشش این شرکت هر روز توسط ۲۶ اکیپ ستادی پایش می‌شود که در این پایش‌ها تا کنون تعدادی از دستگاه‌ها اخطار دریافت کرده و تعدادی دیگر شامل بانک‌ها، مجتمع توریستی، دانشگاه‌ها و ادارات کل استانی و شهرستانی نیز امروز مشمول قطع برق تا اطلاع بعدی و زمان اصلاح روند مصرف شده اند.

حسینی کارنامی گفت: در پایش‌های انجام شده اگر مشخص شود یک دستگاه اجرایی، اداری یا مجموعه‌هایی مانند بانک‌ها الگوی مصرف را رعایت نمی‌کنند و نسبت به کاهش ۵۰ درصدی مصرف برق نسبت به سال گذشته اقدام نکرده باشند، ابتدا به آن‌ها اخطار داده می‌شود و در نوبت دوم نیز نسبت به قطع موقت برق تا زمان اصلاح وضعیت اقدام می‌شود.

او افزود: برق چهار مجموعه در حوزه برق جنوب ساری و پنج مشترک غیرخانگی و غیرصنعتی در حوزه برق شمال نیز امروز ساری قطع شد.

حسینی کارنامی گفت: با توجه به سیاست‌های ابلاغی از سوی توانیر و لزوم مدیریت بار مصرفی ادارات این پایش تا پایان پیک در سطوح مختلف انجام می‌پذیرد.

احمد حسین‌زادگان استاندار مازندران نیز هفته گذشته با ارسال بخشنامه‌ای به تمامی دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های دولتی، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی و موسسات و نهاد‌های عمومی، بر الزام مدیران نسبت به نظارت و رعایت حد استاندارد تعیین شده در مصرف برق در آستانه فصل تابستان و همزمان با گرم‌تر شدن هوای استان تاکید کرد.

او در این بخشنامه که سه‌شنبه ۲۵ خرداد ابلاغ و منتشر شد، حد مصرف دستگاه‌ها و نهاد‌ها و موسسات دولتی و عمومی را تصویب‌ نامه سال جاری هیات وزیران اعلام کرد و به مدیرانی که نسبت به اجرای مصوبه دولت کوتاهی کنند، هشدار داد.
انتهای پیام/س

print

پاسخی بگذارید