با تلاشي جهادي و در دمايي نفسگير
تاریخ: ۱۶:۳۲ :: ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
واحد یک بخار نیروگاه نکا به مدار تولید بازگشت

واحد یک بخار نیروگاه نکا پس از انجام تعمیرات غیرمترقبه به مدار تولید بازگشت.

به گزارش روابط عمومی نیروگاه شهید سیمی نکا؛واحد یک بخار نیروگاه شهیدسلیمی نکا با ظرفیت ۴۴۰ مگاوات پس از انجام تعمیرات غیرمترقبه در شرایط دشوار محیط کار به شبکه سراسری برق کشور پیوست.

مدیرامور بهره برداری نیروگاه بخار با اعلام این خبر افزود، درپی نشتی شدید بخار از واشر درپوش هیتر ۴ واحد یک و افزایش تلفات آب در بویلر با هماهنگی مرکز کنترل شبکه برق کشور، واحد یک بخار جهت بررسی و رفع اشکال از مدار تولید خارج گردید .

سیدابوالقاسم محمدی گفت: با توجه به نیاز شدید شبکه برق کشور در روزهای گرم تابستان و پیک مصرف و ضرورت درمداربودن واحدها، همکاران در دمای حدود ۶۰ درجه سانتیگراد و رطوبت بالای محیط کار در شرایطی بسیار سخت و دشوار فعالیتهای تعمیراتی را به سرعت آغاز کردند و در کوتاه ترین زمان ممکن ۴ لوله در بخش رهیت ۲ و یک لوله در سوپرهیت ۴ تعویض و دولوله در سقف بویلر ترمیم شد.

همچنین همزمان با فعالیتهای بخش بویلر، کولر آب سرویس ضلع شمالی و جنوبی نیز رفع نشتی و ۱۵ لوله پلاک شد و واحد پس از حدود ۳۴ ساعت تلاش شبانه روزی و مداوم به مدار تولید پیوست.

نیروگاه شهیدسلیمی نکا با ظرفیت تولید ۲۲۱۴ مگاوات به عنوان یکی از بزرگترین نیروگاههای کشور، سهم بسزایی در تأمین و پایداری شبکه سراسری برق کشور دارد.

print

پاسخی بگذارید