تاریخ: ۲۳:۱۵ :: ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
افزایش ۳۰ درصدی قیمت نان در مازندران

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران از افزایش ۳۰ درصدی قیمت نان به دلیل افزایش ۶۵ درصدی هزینه های نانوایی خبر داد.

حسینقلی قوانلو زیان ده بودن نانوایی ها با نرخ مصوب قبلی را موضوعی عنوان نمود که به آن دلیل مجبور به افزایش نرخ نان شدیم، تا نانوایی ها از فروش آرد سهمیه ای دست کشیده و به پخت نان مبادرت ورزند، همچنین از این پس نظارت ها بر افزایش کیفیت نان نیز تشدید خواهد شد.

وی با عنوان اینکه طبق بررسی‌های کمیته‌ای درتنظیم بازار، به طور میانگین ۳۰ درصد بر نرخ نان افزوده شده که ۵۰ درصد از هزینه‌های نانوایی‌ها را شامل می‌شود، گفت: نیروی انسانی در نانوایی‌ها ۴۳ درصد، خمیرمایه سه تا چهار برابر و برق، آب و گاز نیز افزایش یافته است.

قوانلو گفت: اصلاح قیمت نان همانند نرخ سایر اصناف باید صورت کی گرفت و این اختیار به کارگروه‌های استانی برای افزایش قیمت نان داده شده است.

براساس اعلام کارگروه آرد و نان، نرخ بربری با وزن ۴۲۰ گرم هزار تومان و با وزن ۵۴۰ گرم ۱۵۰۰ تومان، لواش با وزن ۱۴۰ و ۱۵۰ گرم به ترتیب ۴۰۰ و ۴۵۰ تومان، تافتون با وزن ۲۵۰ گرم یارانه‌ای یک و دو به ترتیب ۷۵۰ و ۸۰۰ تومان و سنگک با وزن ۴۵۰ و ۴۸۰ گرم به ترتیب ۱۵۰۰ و دو هزار تومان تعیین شده است.

print

پاسخی بگذارید