تاریخ: ۷:۴۴ :: ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
پرداخت ۳۵۰۰میلیارد ریال تسهیلات کرونا به صاحبان مشاغل در گیلان

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گیلان گفت: به منظور حمایت از بنگاههای آسیب دیده از کرونا؛ تاکنون افزون بر ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات کرونا به صاحبان مشاغل در استان پرداخت شده است.

عباس علیزاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تا پایان سال گذشته( سال ۹۹)  سه هزار و ۵۳۸  میلیارد ریال برای ۲۷ هزار و ۳۰۱  فقره پرونده  با هدفگذاری تثبیت اشتغال ۳۸ هزار و ۵۵۰  نفر در استان تسهیلات کرونا پرداخت شده است.
وی با اشاره به تمدید و  امکان ثبت نام و پرداخت این تسهیلات در سال ۱۴۰۰ تصریح کرد:  از ابتدای سالجاری تا کنون نیز  ۲۰ میلیارد ریال برای ۸۸ پرونده جدید با هدفگذاری تثبیت اشتغال ۱۰۱ نفر از این تسهیلات به صاحبان مشاغل در این استان تعلق گرفته است.
وی تصریح کرد: بر اساس دستورالعمل ابلاغی سال۱۴۰۰ بعضی زیر رسته های جدید کسب و کار نیز مشمول حمایتهای این قانون شد که از آن جمله می توان به نمایشگاههای تجاری، مراکز تفریحی و شهرهای بازی اشاره کرد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان گفت: مهلت ثبت نام تا پایان شهریورماه تعیین شده و بنابر این بنگاههایی که هنوز ثبت نام نکردند در صورت تمایل برای استفاده از این تسهیلات هرچه سریعتر با مراجعه به سامانه کارا  ثبت نام کنند .

وی پایان اعطای تسهیلات را تا پایان آبان ماه عنوان و تاکید کرد:  بانک های عامل نیز در بررسی پرونده های ارسالی متقاضیان سرعت بیشتری بدهند تا متقاضیان واجد شرایط بتوانند این تسهیلات را دریافت کنند.
علیزاده تصریح کرد: با توجه به تکمیل  سقف تسهیلاتی اغلب بانکهای دولتی به غیر از بانک تجارت  متقاضیان برای انتخاب دریافت تسهیلات از  بانکهای خصوصی نظیر بانک آینده، اقتصاد نوین،بانک کارآفرین، موسسه مالی کوثر، بانک گردشگری اقدام کنند.
مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گیلان اظهار داشت: متقاضیان  می توانند سوالات و مشکلات خود را برای رسیدگی به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان منعکس کنند.

گیلان با دو و نیم میلیون نفر جمعیت از کانون های گردشگری و تجارت در شمال کشور است .

print

پاسخی بگذارید