تاریخ: ۲۳:۳۸ :: ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
صلاحیت پنج منتخب شورای ششم شهرهای مازندران رد شد

هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور صلاحیت پنج تن از منتخبان شورای اسلامی شهرهای مازندران را رد کرده است.

به گزارش ایرنا، این هیأت با ارسال نامه ای به رییس هیات عالی نظارت مازندران خواستار حذف نام رد صلاحیت شدگان از فهرست منتخبین شورای ششم شهرهای استان و جایگزین کردن نفرات دیگر شده است.

این نامه که خطاب به کیوان مرادیان کوچکسرایی نوشته شده، به امضای مصطفی میرسلیم نائب رییس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور رسیده است و تاریخ ۲۹ تیر ماه را بر خود دارد.

در این نامه آمده است : با توجه به اعلام عدم صلاحیت نهایی آقایان سیدذوالفقار شریفی ایزدی ، سبحان بخشی موسی کلایی ، صابر سام دلیری ، فرهاد کریمایی و محمدرضا خاکپور از سوی این هیات لازم است پس از حذف نام آنان از فهرست منتخبان و اصلاح آن بر اساس قوانین و ضوبط مصوب ، مراتب را به فرمانداری ارسال کنید تا صحت انتخابات آن حوزه اعلام گردد.

پیگیری‌های خبرنگار ایرنا برای دریافت نظر کیوان مرادیان رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی مازندران و علی بابایی سخنگوی این هیات به سرانجامی نرسید ، اما در تماس با دفتر سید مصطفی آقامیرسلیم نایب رئیس هیئت مرکزی انتخابات شوراهای اسلامی کشور صحت این نامه و صدور آن تأیید شده است.

حذف دو منتخب ساری

بررسی خبرنگار ایرنا نشان می دهد که از میان پنج منتخبی که صلاحیتشان در بررسی نهایی هیات مرکزی نظارت رد شده است، دو منتخب شامل سید ذوالفقار شریفی ایزدی و سبحان بخشی موسی کلایی از شورای ششم شهر ساری هستند. 

شریفی ایزدی با کسب ۶ هزار و ۹۵۴ رای منتخب هفتم و بخشی هم با هفت هزار و ۵۲۸ رای منتخب ششم شورای ۹ نفره شهر ساری بودند. طبق قانون شوراها حسین وریجی با ۶ هزار و ۴۰۴ رای و سید مرتضی صالحی با پنج هزار و ۹۹۴ رای جایگزین دو منتخب رد صلاحیت شده شورای ششم ساری می شوند.

اگر چه هیات عالی نظارت مازندران تاکنون درباره انجام اصلاحات خواسته شده هیات مرکزی نظارت اطلاع رسانی نکرده است ، ولی در صورت اعمال اصلاحات ترکیب شورای ششم شهر ساری به شرح زیر خواهد بود :

۱- پرویز شعبانی با ۱۱ هزار و ۵۲۴ رأی.

۲- سید حسین یوسفی با ۹۶۱۴ رأی.

۳- شهرام ایرجی با ۹۵۳۳ رأی .

۴- سید حسن احمدی سقندیکلایی با ۸۷۶۲ رأی.

۵- علی عاشقان با ۸۲۹۱ رأی .

۶- سید رحمان میرشجاعی با ۶۷۱۸ رأی .

۷- سید افشین راسخ با ۶۴۲۲ رأی .

۸- حسین وریجی با ۶۴۰۴ رای .

۹- سید مرتضی صالحی با ۵۹۹۴ رای .

با اصلاح فهرست منتخبان شورای شهر ساری ، دو نفری که هم بیشترین رای را داشته باشند طبق قانون جایگزین وریجی و صالحی در فهرست علی البدل خواهند شد. در حال حاضر با ورود نام این دو نفر به جمع اعضای اصلی ، فهرست اعضای علی البدل چهار نفره شد که شامل محمد ساعی با ۵۸۰۹ رأی، سید محمد آقامیری با  ۵۶۳۹ رأی، دوستعلی دهقان چاچکامی با ۵۴۲۴ رأی و سید احمد میری با ۵۳۳۷ رأی است و دو نفربعدی که بیشترین آرا را داشته باشند وارد فهرست علی البدل می شوند.

چالوس 

بررسی های ایرنا نشان می دهد که یکی از منتخبانی که صلاحیتش از سوی هیات مرکزی نظارت کشور رد شده ، منتخب شورای ششم شهر چالوس است.

صابر سام دلیری منتخب پنجم شورای ششم شهر چالوس بود که سه هزار و ۴۹۸ رای کسب کرد. جای وی را تورج لهراسبی با ۲ هزار و ۸۰۹ رای می گیرد. شورای شهرچالوس هفت عضو اصلی و پنج عضو علی البدل دارد.

با اصلاح فهرست منتخبان ، ترکیب شورای ششم شهر چالوس به شهر زیر خواهد بود :

۱-  جعفر کیالاشکی با ۵۰۱۵ رأی .

۲- فتحعلی بابائی‌نژاد با ۴۹۰۷ رأی .

۳- آرش رضوی فشکوری با ۴۱۴۷ رأی .

۴- مسعود یعقوبی با ۳۷۵۲ رأی .

۵- حسن غرایاق زندی با ۳۴۸۵ رأی .

۶- سلمان کیادلیری با ۲۸۹۵ رأی .

۷- تورج لهراسبی با ۲۸۰۹ رأی .

به ترکیب اعضای علی البدل شورای شهر چالوس هم که در حال حاضر مجید فرد با ۲۷۰۱ رأی، محمد پولادی با ۲۱۶۰ رأی، مسعود غرایاق زندی با ۲۰۸۳ و محمدرضا سجودی با ۱۸۲۵ رأی باقی مانده اند ، یک نفر که بیشترین رای را داشته باشد ، اضافه می شود.

کلاردشت

چهارمین منتخبی که صلاحیتش از سوی هیات مرکزی نظارت رد شده است ، منتخب شورای ششم شهر کلاردشت است.

فرهاد کریمایی با ۲ هزارو ۲۱۱ منتخب سوم شورای  ششم کلاردشت بود. جای وی را سیامک باقریان می گیرد که یکهزار و ۸۳۰ رای کسب کرده است.

با اصلاح فهرست منتخبان شورای ششم کلاردشت ، ترکیب اعضای پنج نفره جدید به شرح زیر خواهد بود :

۱- بینش عسگریان با کسب ۳۱۲۳ رأی .

۲- علی دراسرایی ۲۴۵۵ رأی .

۳- جعفر رستمی‌فر ۲۱۸۶ رأی .

۴- شهریار غفاری با ۲۰۲۶ رأی .

۵- سیامک باقریان با ۱۸۳۰ رأی .

با ورود باقریان به ترکیب اعضای اصلی ، اعضای سه نفره علی البدل هم به دو نفر شامل شجاع سلیمان‌پور با ۱۵۷۳ رأی و سیدحسن میرمعصومی با ۱۵۱۹ رأی کاهش می یابد که یک نفر که دارای بیشترین رای است به عنوان نفر سوم اضافه می شود.

امامزاده عبدالله 

پنجمین منتخبی که صلاحیت رد شده است ، عضو اصلی شورای شهر امامزاده عبدالله از توابع شهرستان آمل است.

محمدرضا خاکپور با کسب ۹۷۶ رای ، منتخب اول شورای ششم شهر امامزاده عبدالله بود که با رد صلاحیت از سوی شورای مرکز نظارت ، جای خود را به بهرام رضوانی نیا می دهد که ۶۵۰ رای کسب کرده و نفر اول فهرست علی البدل بود.

ترکیب منتخبان شورای ششم امامزاده عبدالله هم به شرح زیر اصلاح خواهد شد :

۱-محمدرضا داداش‌پور با ۸۸۶ رأی .

۲- مهدی اسکو با ۸۶۹ رأی .

۳- نصرالله فضلی با ۶۹۳ رأی .

۴- عباسقلی اسکویی با ۶۶۴ رأی .

۵- بهرام رضوانی نیا با ۶۵۰ رای .

با ورود رضوانی نیا به جمع اعضای اصلی ، تعداد اعضای علی البدل به دو نفرشامل سیف‌الله اکبری با ۶۱۹ رأی و مرضیه شالیکار با ۵۲۵ رأی کاهش می یابد که یک نفر که دارای بیشترین رای است وارد این فهرست خواهد شد.

مازندران در انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی ۶۳ نقطه شهری با ۳۴۱ کرسی اصلی دارد .

print

پاسخی بگذارید