تاریخ: ۲۲:۲۹ :: ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
افزایش تعداد کارت های بانکی تراکنش‌دار در شروع تابستان

بیش از ۱۲۴ میلیون کارت بانکی در تیرماه سال‌ جاری تراکنش بانکی داشته‌اند که بیش از ۱۱۸ میلیون آن کارت برداشت بوده است که نسبت خردادماه، رشد داشته است.

بررسی جدیدترین گزارش شاپرک از سهم بانک ها از تعداد کارت های تراکنش دار در تیرماه سال جاری نشان می دهد که تراکنش های انجام شده از طریق کارت های ۹ بانک، بیش از سایر بانک ها بوده به نحوی که بانک های ملی، ملت، صادرات، کشاورزی، تجارت، رفاه کارگران، سپه، مسکن و پست بانک مجموعا ۷۷.۹۴ درصد از کل کارت های تراکنش دار را داشته اند که نسبت به خردادماه (۷۷.۵۵ درصد) افزایش داشته است. همان طور که در نمودار دایره ای زیر مشاهد می شود، از بین این بانک ها، بانک ملی با بیش از ۲۲ درصد، صدرنشین است. سهم سایر بانک ها در این بخش، ۲۲.۰۶ درصد بوده است.

همچنین در تیرماه امسال ۱۲۴ میلیون و ۳ هزار و ۱۴۱ کارت بانکی دارای تراکنش بوده که از این تعداد ۱۱۸ میلیون و ۱۴۰ هزار کارت برداشت، بیش از ۳۳۳ هزار کارت اعتباری و بیش از ۵ میلیون و ۵۲۹ هزار کارت نیز هدیه و بن کارت بوده است. در خردادماه امسال نیز ۱۱۹ میلیون و ۴۸۸ هزار و ۵۷۹ کارت بانکی تراکنش دار به ثبت رسیده که بیش از ۱۱۳ میلیون مورد، ‌کارت برداشت بوده است.

بر این اساس، مقایسه آمار مربوط به خرداد و تیرماه ۱۴۰۰ نشان می دهد در نخستین ماه تابستان، تعداد کل کارت های بانکی تراکنش دار حدود ۴ درصد افزایش یافته است. هرچند در این مدت، افت بیش از ۳ درصدی تعداد تعداد کارت های هدیه و بن کارت به ثبت رسیده است..

 

بررسی سهم ۳۲ بانک و موسسه اعتباری نشان می دهد که هر یک از بانک ها در سه بخش کارت اعتباری، ‌ کارت برداشت و کارت هدیه و بن کارت دارای آمار متفاوتی هستند.

همان طور که در جدول زیر ملاحظه می شود، در تیرماه، بیشترین سهم از تعداد کارتهای بانکی تراکنش دار از نوع کارت برداشت با ۲۲.۳۱ درصد متعلق به بانک “ملی ایران”، از نوع کارت اعتباری با ۶۰.۷۰  درصد متعلق به بانک “ملی ایران” و از نوع کارت هدیه و بن کارت با ۱۸.۵۷ درصد متعلق به بانک “ملت” بوده است .

print

برچسب ها:

پاسخی بگذارید