تاریخ: ۱۲:۳۳ :: ۱۴۰۰/۰۶/۲۵

جلسه ارائه و بررسی پروژه‌های تحولی در نظام توزیع کالا و بازار داخلی به منظور اصلاح شبکه‌ها و سیاست‌های حوزه توزیع کالای داخلی برگزار و هفت پروژه تحولی به تصویب رسید.

به نقل از روابط عمومی وزارت صمت، با توجه به ضرورت بازنگری و اصلاح در شرح وظایف و تکالیف حوزه بازرگانی و همچنین جهت چابک سازی، انعطاف‌پذیری و اقدام به موقع و شایسته، جلسه طرح و بررسی پروژه‌های تحولی در نظام توزیع کالا و بازار داخلی صبح امروز ( پنج‌شنبه ۲۵ شهریور ماه) باحضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و قائم مقام وزیر در امور بازرگانی، معاونین و سایر مدیران مربوطه برگزار شد.

این جلسه با توجه به برنامه وزارت صمت و پروژه‌های تحولی تعریف شده در برنامه‌های سیدرضا فاطمی‌امین، در راستای کالارسانی مناسب در حوزه بازار داخلی برگزار شد که در آن مدیران پروژه‌های مربوطه به ارائه منشور پروژه‌های مذکور -شامل اهداف، گام‌های اجرایی، تعارضات و مشکلات، زمانبندی اجرا و دیگر موارد – پرداختند.

گفتنی است مجموعه اقدامات مربوط به اصلاح شبکه‌ها، کانال‌ها و همچنین سیاست‌ها و مقررات حوزه توزیع کالای داخلی، در قالب ۱۹ پروژه داخلی تنظیم شده است و هدف از اجرای این پروژه‌ها کاهش هزینه‌های مبادله، کاهش هزینه‌های تولید و توزیع، شفافیت در نظام قیمت و اطلاع مصرف‌کننده از حقوق خود (از بُعد کیفیت و قیمت کالا و خدمات، رسیدگی به شکایات)، رتبه‌بندی و اعتبارسنجی شبکه‌های توزیع، استفاده از بازرسی‌های تخصصی، توسعه برندینگ و گسترش نهادهای طرف قرارداد (از جمله NGOهای مصرف‌کننده) است.

لازم به یادآوری است که این تعداد پروژه دریک ماه گذشته و بر اساس مطالعات ۱۸ ماهه موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی در حوزه توزیع کالا تعریف شده‌اند که در جلسه امروز، تعداد هفت پروژه آن مطرح شد و مورد بررسی قرار گرفت.

print

پاسخی بگذارید