تاریخ: ۱۴:۵۱ :: ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
سهم ابزارهای پذیرش از تعداد تراکنش‌های شاپرک در مردادماه ۱۴۰۰

بیش از ۹.۶ میلیون کارتخوان فروشگاهی، ۱.۴ میلیون ابزار موبایلی و ۱.۶ میلیون ابزار پذیرش اینترنتی در تیرماه مورد استفاده قرار گرفته و حدود ۹۰ درصد تراکنش‌های شاپرکی از طریق کارتخوان‌ها انجام شده است.

در شرایطی که طبق اعلام شرکت شاپرک، در مردادماه سال جاری بیش از ۳ میلیارد و ۱۶۱ میلیون تراکنش انجام شده که حدود ۹۰ درصد از کل این تراکنش‌ها از طریق کارتخوان‌های فروشگاهی بوده است، بررسی جدیدترین گزارش شاپرک از سهم ابزارهای پذیرش از تعداد تراکنش‌ها در مردادماه ۱۴۰۰ نشان می دهد، کارتخوان فروشگاهی با ۹۰.۱۷ درصد بیشترین سهم را داشته و پس از آن ابزار پذیرش اینترنتی با ۶.۲۷ درصد و در نهایت ابزار پذیرش موبایلی با ۳.۵۷ درصد، در رتبه های بعدی قرار دارند.

 

همچنین مقایسه تعداد هر یک از ابزارهای پذیرش فعال سیستمی در مردادماه ۱۴۰۰ نسبت به ماه گذشته، نشان می دهد تعداد ابزارهای فعال سیستمی پذیرش اینترنتی، موبایلی و کارتخوان فروشگاهی نسبت به تیرماه با رشد ۰.۱۹ درصدی همراه بوده است؛ به گونه ای که تعداد ابزار پذیرش اینترنتی در مردادماه با رشد ۰.۸۸ درصدی نسبت به تیرماه ۱۴۰۰ به رقم ۱,۶۴۱,۱۴۳  رسیده است.

بنابراین مجموع تعداد این ابزارها (اینترنتی، موبایلی و فروشگاهی) در پنجمین ماه سال به رقم ۱۲.۷۸۴.۵۹۱ رسیده است که نسبت به ماه قبل، ۰.۱۹ درصد بیشتر شده است.

 

همچنین مقایسه سهم تعداد هر یک از این ابزارهای پذیرش فعال سیستمی از کل ابزارهای بازار در مردادماه ۱۴۰۰، نشان می دهد سهم کارتخوان های فروشگاهی از بازار ۷۵.۷۴ درصد بوده است که این میزان در تیرماه ماه امسال، ۷۵.۸۷ درصد تعیین شده بود و سهم ابزار پذیرش موبایلی از بازار در پنجمین ماه سال، به ۱۱.۴۳ درصد رسیده است که نسبت به تیرماه، اندکی افزایش یافته است.

 

print

پاسخی بگذارید