عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس
تاریخ: ۴:۱۶ :: ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
کمک‌های غیرمستقیم جایگزین افزایش حقوق

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: درصورتی که افزایش حقوق در بودجه مورد توجه قرار نگیرد، باید کمک‌های غیرمستقیمی در نظر گرفته شود.

علیرضا شهبازی، نماینده مردم نهاوند و عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس شورای اسلامی درباره بسته شدن بودجه بدون کسری به خبرنگار ایبِنا گفت: بسته شدن بودجه بدون کسری در راستای برنامه اصلاح ساختاری بودجه است که در خصوص آن بارها صحبت به میان آمده است، البته هنوز بودجه تقدیم مجلس نشده و معلوم نیست که دولت چه تصمیمی را مورد توجه قرار داده، اما به طور کلی باید به این سمت حرکت کرد که بودجه بدون کسری یا با حداقل کسری بسته شود و احتمالا هم تدابیری برای روی دادن این اتفاق اندیشیده خواهد شد.

وی درباره منابع لازم برای تحقق بودجه بدون کسری تصریح کرد: بحث تامین منابع از طریق فروش اموال و دارایی‌های دولت مطرح بود که این کار نیاز به برنامه‌ریزی‌ دقیقی دارد. بخش دیگر تامین منابع هم به همان مباحث نفت و مالیات برمی‌گردد، چنانچه بر این موارد کار شود، بودجه بدون کسری محقق خواهد شد.

نماینده مردم نهاوند دراین خصوص یادآور شد: منابع کشور برای بودجه مشخص است مالیات، فروش دارایی‌ها و نفت که چنانچه دولت بتواند آن‌ها را محقق سازد، در راستای کسری بودجه فشارها کمتر خواهد شد، از طرف دیگر اصلاح بودجه شرکت‌های دولتی هم موردی است که اگر در راستای اصلاح ساختار لایحه بودجه پیش رود، حداقل کمترین کسری بودجه را به دنبال خواهد داشت.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه در ادامه تاکید کرد: جمع‌آوری بودجه‌ بدون کسری عملیاتی است و آقای میرکاظمی هم در همین راستا صحبت کرده است، اما در هر صورت تصمیم نهایی در این خصوص داخل مجلس گرفته می‌شود و باید منتظر ماند و  دید در آن زمان چه اتفاقی روی خواهد داد.

شهبازی درباره عدم اضافه حقوق کارمندان برای سال آینده نیز اظهار داشت: عدم افزایش حقوق کارمندان با توجه به حجم تورم در داخل کشور صحیح نیست زیرا باید تدبیری اندیشیده شود که بخش درآمدی کارمندان هم سامان یابد، بنابراین درصورتیکه افزایش حقوق مورد توجه قرار نگیرد، باید کمک‌های غیرمستقیمی در نظر گرفته شود و این مسئله باید از جمله کارهایی باشد که نیاز به توجه در بودجه دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: کارمندها به خصوص در بسیاری از سازمان و ادارات در تنگنا زندگی می‌کنند، سالانه ۱۰ یا ۲۰ درصد به حقوق آن‌ها اضافه می‌شود که با تورم ۳۰ یا ۴۰ درصدی اصلا منطقی نیست، باید تدبیری اندیشیده شود که گرفتاری و تنگناها با تمام مشکلاتی که در کشور موجود است و از آن بی‌اطلاع هم نیستیم، برطرف شود.

print

پاسخی بگذارید