تاریخ: ۲۲:۳۸ :: ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
جلوگیری از فرار مالیاتی کسری بودجه را کاهش می‌دهد

رئیس خزانه داری کل کشور گفت: برای جلوگیری از کسری بودجه راه حل‌های مختلفی موجود است که یکی از آن‌ها جلوگیری از فرار مالیاتی است.

رحمت الله اکرمی، رئیس خزانه داری کل کشور در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر وضعیت کنونی خزانه کشور گفت: خزانه کشور همواره یک رویه مستمری را طی می کند اما در این بین نوع مدیریت در وضعیت آن موثر است.

معاون وزیر اقتصاد بیان کرد: نگاه مدیریت خزانه برای بهینه شدن ارتباط منابع و مصارف کشور می تواند وضعیت مطلوبی را برای آن رقم بزند. به طور مثال اگر جلوی فرار مالیاتی گرفته شود طبیعتا کسری بودجه حادث نخواهد شد. آقای خاندوزی به عنوان وزیر اقتصاد در هفته بالغ بر چندین ساعت برای بررسی منابع و مصارف خزانه وقت می گذارند و بر واگذاری ها جدیت دارند.

به گفته اکرمی، معیار سنجش مدیریت خزانه در دولت ها، پرداخت سرموعد حقوق ها و بازپرداخت اوراق در سررسید است. در این مدت حتی یک روز هم حقوق کارکنان دولت و بازپرداخت اوراق به تاخیر نیفتاده است.

او گفت: امیدواریم در بخش عمومی بودجه روزی برسد که منابع به دستگاه ها زمانی داده شود که قبل از آن گزارش مالی دستگاه مورد نظر داده شده باشد. به عبارت دیگر، نظام بودجه ریزی و برنامه ریزی کشور طوری شود که دستگاه و سازمان مورد نظر بیان کند در مقابل این میزان بودجه دریافت شده، چه کرده است؟

انتهای پیام/

print

پاسخی بگذارید