گروه: اقتصادی
تاریخ: ۲۱:۲۸ :: ۱۳۹۹/۰۲/۱۰

مشمولان سهام عدالت از امروز(چهارشنبه) می‌توانند با مراجعه به صفحه مربوط به خود در سامانه سهام عدالت در خصوص مدیریت سهام عدالت در اختیار خود تصمیم‌گیری کنند.

سهام عدالت در حالی از سال ۱۳۸۵ به مشمولان واگذار شده است که به مدت ۱۰ سال از محل سود این سهام، اقساط آن تسویه شده و پس از پایان این مهلت می‌بایست شرایط خرید و فورش اسن سهام توسط مشمولان فراهم شود.

در این راستا روز گذشته و در پی ابلاغ آزادسازی سهام عدالت توسط رهبر انقلاب، امکاناتی در سامانه سهام عدالت به نشانی www.samanese.ir فراهم شده است تا بدین ترتیب دارندگان سهام عدالت با مراجعه به صفحه مربوط به خود در این سامانه می‌توانند در خصوص مدیریت سهام عدالت خود و یا واگذار کردن اختیار مدیریت این سهام به شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی تصمیم‌گیری کنند.

بر این اساس در بخش “آزادسازی” در سامانه سهام عدالت در توضیح استفاده از روش سهام‌داری مستقیم نوشته است:

“سهام‌دار محترم سهام عدالت، در صورت انتخاب آزادسازی به‌روش مستقیم، مالکیت و مدیریت سهام عدالت به‌صورت مستقیم و بدون واسطه با لحاظ مراتب ذیل به شما تخصیص و انتقال می‌یابد:

به‌میزان سهام تخصیص‌یافته به هر فرد در شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت و به‌تناسب ارزش مقطع واگذاری، تعدادی از سهام ۳۶ شرکت بورسی به شما تخصیص خواهد یافت، علاوه بر آن، این دسته از سهام‌داران سهام عدالت، به‌ازای سهام شرکت‌های غیربورسی سرمایه‌پذیر سهام عدالت، سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی را نیز دریافت خواهند نمود.

در این حالت مسئولیت حفظ، نگهداری و مدیریت سهام اختصاص‌یافته به‌عهده سهام‌دار بوده و در راستای حفظ ارزش سهام تخصیص‌یافته، قابلیت نقل‌وانتقال سهام مزبور به غیر و فروش آن بر اساس محدودیت‌های زمانی و مقداری تعیین‌شده توسط شورای‌عالی بورس صورت خواهد گرفت.

مطابق قانون تجارت شما سهام‌دار محسوب شده و از مزایای سهام تخصیص‌یافته ازجمله سود و… بهره‌مند خواهید شد.

خاطرنشان می‌سازد دو ماه پس از تاریخ انتخاب روش مذکور می‌توانید با مراجعه به سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) از تعداد سهام تخصیص‌یافته نزد شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت مطلع شوید.

شایان‌ذکر است بهره‌مندی از خدمات قابل‌ارائه ازجمله ایجاد امکان معامله‌پذیری سهام تخصیص‌یافته در آینده منوط به مراجعه به سامانه سجام، ثبت‌نام و احراز هویت در مراکز تعیین‌شده می‌باشد. ”

این گزارش می‌افزاید: توضیحات مربوط به استفاده از روش سهام‌داری غیرمستقیم نیز به‌شرح زیر است:

“سهام‌دار محترم سهام عدالت، در صورت انتخاب آزادسازی به‌روش غیرمستقیم، مالکیت و مدیریت سهام عدالت شما با لحاظ مراتب ذیل از طریق شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی ساماندهی خواهد شد و شما حق انتقال به غیر و دخل و تصرف در آن را نخواهید داشت.

با این تفویض اختیار، سهام شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت متعلق به شما توسط شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی ساماندهی خواهد شد.

سهام مزبور در قالب صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (۷۰درصد) و صندوق‌های سرمایه‌گذاری پروژه استانی (۳۰درصد) ساماندهی خواهد شد. “

print

پاسخی بگذارید