تاریخ: ۲۰:۱۰ :: ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
آستارا بهشت مسافران

۳۱۰ هزار خودرو در دو محور آستارا-اردبیل و آستارا-تالش تردد کردند و به صورت میانگین تعداد بازدیدکنندگان و تردد خودرو نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۵۴ درصد افزایش یافته است.

به گزارش اقتصادشمال،فرماندار آستارا گفت: از سیزدهم تا پایان روز هفدهم خردادماه جاری، ۵۹۱ هزار و ۶۲۶ گردشگر داخلی و خارجی از جاذبه های آستارا دیدن و ۱۸۴ هزار نفر از آنها شبانه در این شهرستان اقامت کردند.حسن رستم زاد روز شنبه در جمع خبرنگاران در فرمانداری آستارا افزود: در این مدت ۳۱۰ هزار خودرو در دو محور آستارا-اردبیل و آستارا-تالش تردد کردند و به صورت میانگین تعداد بازدیدکنندگان و تردد خودرو نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۵۴ درصد افزایش یافته است.

وی بیان کرد: در بازه زمانی یاد شده هشت هزار و ۶۶۸ گردشگر خارجی وارد آستارا شده و بازار ساحلی، آستان امام زادگان ابراهیم و قاسم (ع)، پارک جنگلی بی بی یانلو، دهکده گردشگری حیران، تالاب استیل، آبشار لاتون، طرح سالمسازی سفیر امید، صدف و لوندویل مورد بازدید گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: تمهیدات لازم برای استقبال از گردشگران به عمل آمده بود و هیچ موردی مبنی بر سوانح منجر به فوت گزارش نشد و در برخی از ساعات به علت افزایش گردشگران با افت فشار و قطعی موقت آب مواجه بودیم.

فرماندار آستارا افزود: مدیران دستگاه‌های متولی با ایجاد جذابیت‌های لازم، زمینه ماندگاری گردشگران را فراهم کنند و آستارا فقط محل گذر مسافران به استان‌های شمال غرب و یا بالعکس نباشد.
بندر مرزی آستارا با ۶۱۵ واحد هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، مسافر کاشانه و جاذبه‌های طبیعی، تجاری و تاریخی میزبان گردشگران داخلی و خارجی است و با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

print

پاسخی بگذارید