گروه: اقتصادی
تاریخ: ۱۹:۲۴ :: ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
امسال ۱۴ سازه غیرمجاز در اراضی زراعی گلستان تخریب شد

مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی گلستان با اشاره به صدور ۴۹ فقره اخطاریه برای سازندگان سازه های غیرمجاز در اراضی زراعی استان گفت که از ابتدای امسال تاکنون ۱۴ بنای غیرقانونی تخریب شد.

حسن خسروی یکشنبه در حاشیه تخریب یکی از بناهای غیرمجاز  در گرگان اظهار داشت:  بیشترین حکم تخریب و اخطار صادر شده مربوط به گرگان، آق قلا، بندرگز و کردکوی است.

وی با اشاره به فعالیت شبانه روزی یگان حفاظت از اراضی در استان از مردم خواست تخلفات را از طریق سامانه ۱۳۱ اطلاع رسانی و قبل از خرید ملک در راضی زراعی حتما از سازمان جهاد کشاورزی استعلام لازم را اخذ کنند.

خسروی به وضعیت ساخت و ساز غیرمجاز در استان در سال ۹۸ هم اشاره کرد و افزود: در ۱۰ ماه از سال قبل، ۱۴۳ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در شروع کار شناسایی و با آنان برخورد قانونی شد و همچنین ۷۵ بنای غیرمجاز نیز تخریب گردید.

وی با اشاره به این که حفظ زمین کشاورزی استان در اولویت قرار دارد گفت: اگر زمین کشاورزی برای اجرای طرح ها، تغییر کاربری داده شود حتما بالا بودن ارزش افزوده و میزان اشتغال آن بیش از تولید محصولات کشاورزی است.

خسروی اضافه کرد: زمین های کشاورزی که برای اجرای طرح های توسعه ای استان واگذار می شود، به طور عمده زمین های کم بازده، دیم‌زار و تک کشت است.

گلستان با داشتن هفت اقلیم از ۱۳ اقلیم دنیا و برخورداری از جاذبه های طبیعی، تاریخی، مذهبی، زراعی، قومی، زیارتی و آبی، عبور بیش از ۲۰ میلیون زایر و گردشگر در سال و قرار گرفتن در همسایگی کشورهای آسیای میانه از ظرفیت های بکر برای سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی، صنعت و گردشگری است.

print

پاسخی بگذارید