تاریخ: ۲۳:۵۷ :: ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
شهردار بهشهر: بودجه۱۴۰۰ شهرداری بالاتر از رقم مصوب محقق شد

شهردار بهشهر گفت:بودجه شهرداری بهشهر در سال گذشته ۷۶ میلیارد تومان بوده است که از زمان روی کارآمدن شورای جدید و قبول مسئولیت شهرداری  ۷۸ میلیارد تومان محقق شده است که این رقم بیش از اعتبار پیش بینی شده بوده است .

به گزارش خبرنگار اقتصاد گستر شمال از بهشهر ، یاسر احمدی به اهمیت تامین بودجه برای انجام طرح های توسعه ای و عمرانی  شهر تاکید کرد و گفت: ۱۴۶ میلیارد تومان بودجه مصوب امسال شهرداری است که در فروردین ماه یک دوازدهم این رقم تحقق یافته است .

شهردار بهشهر ادامه داد:بودجه شهرداری بهشهر در سال گذشته ۷۶ میلیارد تومان بوده است که از زمان روی کارآمدن شورای جدید و قبول مسئولیت شهرداری  ۷۸ میلیارد تومان محقق شده است که این رقم بیش از اعتبار پیش بینی شده بوده است .

وی با بیان اینکه ممیزی املاک می تواند درآمد خوبی را نصیب شهرداری بهشهر کند از تمامی شهروندان خواست با پرداخت به موقع عوارض این شهرداری را در پیشبرد برنامه های خود یاری کنند.

شهردار بهشهر با بیان اینکه  برنامه جامع عملیاتی و راهبردی  برای توسعه شهری در نظر گرفته شده است  برقراری عدالت شهری در تخصیص منابع  عمرانی را اصل مهم خواند و اظهار داشت: برای ترمیم و نوسازی آسفالت  تمامی مناطق شهری نیاز سنجی شده و در برنامه عمرانی لحاظ شده است .

احمدی به اهمیت احترام به کارکنان شهرداری برای امنیت شغلی آنان تاکید کرد و افزود:تلاش برای تبدیل وضعیت ۱۰۰تن از همکاران شهرداری به رسمی و شرایط خوبی را برای کارکنان این شهرداری رقم زده است .

وی یادآور شد:آسفالت خیابانها و کوچه هایی که نیاز به نوسازی دارند ،ایجاد پناهگاه سگهای بلاصاحب،کلنگ زنی مرکز بی خطر سازی زباله های عفونی، پیگیری نصب ریجکت سوزدر کارخانه کمپوست ،دریافت مدیریت عباس آباد ،واگذاری ۱۰۰درصدی سالارتپه به شهرداری،و دیوار کشی و حصارکشی بخشی از صفی آباد برای استفاده عموم مردم و ایجاد پارک ترافیک کودکان بخشی از فعالیت های شهرداری بهشهر بوده است .

شهردار بهشهر انتقال ساختمان اداری شهرداری به مکانی غیر از باغ کنونی را یکی از برنامه های مورد تاکید شورا و شهرداری خواند و گفت: شورا و مجموعه شهرداری هم نظر است که این ساختمان باید انتقال یابد و باغ و مجموعه کنونی مورد استفاده شهرداری باید برای عموم مردم مورد استفاده باشد.

وی با توضیح برنامه احداث عمارت جدید شهرداری و احداث میدان چیت سازی در آینده افزود:این طرح عمرانی تهیه شده است و با تامین منابع آن و نهایی شدن طرح کار احداث آن آغاز خواهد شد.

احمدی هر گونه احداث زیرگذر در قلب شهر را منوط به انجام و اتمام کار مطالعاتی دانست و اظهار داشت:طرح احداث زیر گذر در مرحله مطالعاتی قرار دارد و انجام این پروژه با اتمام مطالعات اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی آن میسر خواهد بود.

شهردار بهشهر دو علت مهم عدم توسعه شهری را نام برد و افزود:مقررات دست و پاگیر محیط زیستی و میراثی در شهر موجب شده اغلب طرح های توسعه ای این شهر به بن بست برخورد کند .

وی خاطر نشان کرد :برای تشویق شهروندان به ساخت و ساز وتسریع در نوسازی بخش های فرسوده طرحهای تشویقی همراه با تخفیف در نظر گرفته است .

در ادامه سید محمد باقری رئیس شورای شهر بهشهر با بیان اینکه بهشهر می تواند با توجه به پتانسیل های خود به مقصد گردشگری تبدیل شود،افزود:تغییر مهمی باید در روند تبدیل سازی بهشهر به مقصد گردشگری ایجاد شود و این امر جزبا خدمات دهی مناسب در این حوزه و جذب سرمایه گذار و گردشگر میسر نخواهد بود.

وی ادامه داد: رضایت مردمی پیوست تمام برنامه ها و طرح های شورا و شهرداری خواهد بود به طوری که بتواند به اقتصاد شهری کمک کند.

print

پاسخی بگذارید