گروه: سیاسی
تاریخ: ۱۷:۳۰ :: ۱۳۹۶/۰۸/۰۲

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر این‌که به‌دلیل برخی شائبه‌های رسانه‌ای، گزارش دیوان محاسبات درمورد تخلفات نفتی دولت احمدی‌نژاد را عیناً بازنشر کرده، از بررسی این تخلفات در سال‌های گذشته و ارائه گزارش نهایی به رییس مجلس در همان زمان خبر داد و در عین حال تاکید کرد که اقدامی در این رابطه صورت نگرفته بود و حال قرار است، گزارش تخلفات شخص رییس‌جمهوری پیشین، پس از ارائه به صحن علنی مجلس، توسط دیوان محاسبات و قوه قضاییه مورد رسیدگی قرار گیرد.

غلامرضا تاجگردون در واکنش به گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای درخصوص همزمانی انتشار گزارش کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره تخلفات احمدی‌نژاد و برخی مسائل مربوط به دیگر روسای جمهوری پیشین کشورمان اعلام کرد: نباید به این گمانه‌زنی‌ها توجه کنیم؛ چراکه اگر قرار بر این باشد، هر روز در کشورمان موضوعی داریم و می‌توان بین این اتفاقات سیاسی ارتباطاتی ذهنی برقرار کرد.

همزمانی اتفاقی انتشار گزارش تخلفات احمدی‌نژاد و اعمال محدودیت‌های خاتمی

وی در واکنش به این‌که باتوجه به تکراری بودن عمده مسائل مطرح شده در گزارش کمیسیون برنامه و بودجه، بعضی اعضای این کمیسیون نسبت به همزمانی انتشار گزارش با اعمال محدودیت‌های برای رییس دولت اصلاحات شبهاتی وارد کردند، گفت: واقعیت این است که انتشار این گزارش ارتباطی به انتشار اخباری درباره اعمال محدودیت برای آقای خاتمی نداشت و اگر قرار باشد این‌گونه نگاه کنیم، می‌توانیم همین مسئله را به اظهارات اخیر ترامپ نیز ارتباط داد اما واقعیت این است که انتشار گزارش کمیسیون ارتباطی به این مسائل نداشت.

کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گزارش دیوان محاسبات درباره احمدی‌نژاد را عیناً بازنشر کرد

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان این‌که کمیسیون به هیچ عنوان به مسائل مختلف، نگاه سیاسی ندارد، تصریح کرد: پرونده تخلفات دولت نهم و دهم را فارغ از مسائل سیاسی بررسی کردم. این گزارش، بر اساس کاری کاملاً فنی و مالی بوده و لازم است همه سیاسیون و رسانه‌ها از طرح این موضوع با نگاه کارشناسی و فنی استقبال کنند و به همین دلیل هم ما در کمیسیون برنامه و بودجه، گزارش دیوان محاسبات را عیناً بازنشر کردیم تا احیاناً شبهه سیاسی و جناحی مطرح نشود.

نماینده اصلاح‌طلب مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی در تشریح علل انتشار این گزارش ازسوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اعلام کرد: به طور کلی دیوان محاسبات در این رابطه، وظیفه دارد که گزارش‌های مختلف درمورد تخلفات را تجمیع کند.

گزارش دیوان محاسبات تقدیم لاریجانی شد اما اقدامی نشد

وی با بیان این‌که چنین شبهه‌افکنی و بر برقراری ارتباط میان دو رویداد سیاسی متفاوت، رویکردی کهنه است، ادامه داد: موضوع را از طریق دیوان محاسبات پیگیری کردیم و معلوم شد که این دیوان حتی در دولت احمدی‌نژاد هم گزارش‌های خود را تهیه کرده و تشکیل پرونده داده و حتی گزارش نهایی خود را تقدیم رییس مجلس هم کرده اما اقدامی صورت نگرفته بود.

تصمیم‌گیری درباره تخلفات احمدی‌نژاد در صحن علنی

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بر این اساس ما تصمیم گرفتیم این موضوع را به‌صورت تکلیف قانونی دربیاوریم چرا که درغیر این‌صورت شبهات بیشتری پیش می‌آمد و بعضاً می‌گفتند اختلاس یا مسائلی از این دست صورت گرفته که درست نبود اما تخلفی جدی رخ داده و دیوان محاسبات نیز گزارش خود را تهیه و به کمیسیون ارائه کرده بود.

وی افزود: بنابر این تصمیم گرفتیم گزارش دیوان محاسبات که به کمیسیون ارائه شده بود تا پس از بررسی به صحن برود را عیناً منتشر کنیم تا ابتدا مشخص شود کل تخلفات صورت گرفته، چه بوده تا پس از آن در صحن علنی بتوانیم در این رابطه تصمیم‌گیری کنیم.

تخلف شخص احمدی‌نژاد در پرونده فروش بنزین

رییس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی  در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا امکان بازگرداندن این مبلغ هنگفت ازسوی احمدی‌نژاد به خزانه دولت ممکن است، خاطرنشان کرد: واقعیت این است که چنین پول‌هایی عمدتاً بازگردانده نمی‌شود چرا که این پول‌ها عملاً تبدیل به بنزین شده و مردم از آن استفاده کرده‌اند. اما موضوع تخلف، یک تخلف شخصی است که ازسوی شخص رییس‌جمهوری و وزیر وقت رخ داده است.

رسیدگی قضایی به تخلفات احمدی‌نژاد در دیوان محاسبات و قوه قضاییه

تاجگردون در پاسخ به این سوال که مرجع رسیدگی به این تخلفات قوه قضاییه خواهد بود، تصریح کرد: دیوان محاسبات نیز صلاحیت رسیدگی به این پرونده را دارد و اگر ضرورت به ارجاع به قوه قضاییه احساس شد، طبیعتاً این قوه نیز می‌تواند موضوع را مورد بررسی و رسیدگی قرار دهد اما هنوز به آن مرحله نرسیده‌ایم.

منبع:ایلنا

print

پاسخی بگذارید