در پی انتشار خبر احتمال قطع سرویسهای مبتنی بر کارت در روزهای آینده، معاون شرکت پرداخت الکترونیک سداد گفت: طبق قرارداد، باید هر نوع اختلال داخلی و خارجی به اطلاع شرکت ها برسد و موضوع جدیدی مطرح نیست.
به گزارش اقتصاد شمال به نقل از ایرنا، بنا بر گفته برخی پذیرندگان شرکتهای پرداختی، به آنها اعلام شده همه سرویس های مبتنی بر کارت از ساعت ۱۰ تا ۱۲ روز هفتم بهمن ماه جاری قطع میشود و در این فرآیند همه پذیرندگان دارای سرور خارج از کشور، از دسترس خارج خواهند شد و پس از پایان این زمان، تمامی سرویسها به حالت قبل بازخواهند گشت.
امیرحسین داودیان معاون توسعه کسبوکار شرکت سداد اظهار داشت: بر اساس توافق نامه سطح سرویس این شرکت با پذیرندگان باید سرویس های ارایه شده از سوی این شرکت و شبکه پرداخت، پایدار باشد و هر زمانی که اختلال در شبکه اعم از داخلی یا خارجی رخ می دهد، باید به پذیرندگان اعلام شود.
وی افزود: این نخستین باری نیست که بروز اختلال در شبکه به اطلاع شرکت ها و کسب و کارها می رسد تا آمادگی لازم را داشته باشد؛ در ماه گذشته نیز با توجه به تغییرات زیرساختی در حوزه شبکهای این شرکت، این گونه اختلال ها به پذیرندگان اعلام شده است.
داودیان با اعلام اینکه بالاخره اختلال در اینترنت از سوی نهادهای ذی ربط به شرکت های پرداخت اعلام می شود، اظهار داشت: اغلب موارد اینچنینی به صورت عمومی اطلاع رسانی نمی شود بلکه فقط به شرکت های طرف قرارداد اعلام میشود.
وی درباره اینکه چرا توصیه شده شرکت ها سرورهای خود را به داخل کشور انتقال دهند، اظهار داشت: موضوع انتقال سرورها یک بحث کلی و حاکمیتی است و ارتباطی به شرکت های ارایه کننده خدمات پرداخت ندارد بلکه به پذیرندگان توصیه میشود که با توجه به مصالح کشور و جلوگیری از تبعات احتمالی منفی ناشی از استقرار در خارج از کشور این موضوع را پیگیری کنند.