فاضلی مدیر اوقاف و امور خیریه بهشهر خبرداد
تاریخ: ۱۱:۱۳ :: ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
مطالبه ۳میلیارد تومانی اوقاف بهشهر از دستگاههای اجرایی

فاضلی مدیر اوقاف و امور خیریه بهشهر گفت: ادارات و دستگاههای اجرایی مستاجر اوقاف در این شهرستان ۳میلیاردو ۱۵۰میلیون تومان به اداره اوقاف بهشهر بدهکارند .

به گزارش خبرنگار اقتصاد گستر شمال از بهشهر مدیر اوقاف و امور خیریه بهشهر به مناسبت فرا رسیدن دهه وقف و در نشست خبری به این مناسبت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در حوزه مذهبی و اجتماعی یک میلیاردو ۷۵۰میلیون تومان هزینه کردیم؛ از اجرای امینانه نیات واقفین خیراندیش سخن گفت و افزود:۵۰۰میلیون تومان برای بازسازی و ساخت و سازموقوفات هزینه شد که بیش از۲۰۰میلیون تومان کمک خیران برای ساخت و ساز امامزادگان  بوده است .

محمد حسین فاضلی با بیان اینکه موقوفات شهرستان بهشهر در ۸۸ نوع نیت متفاوت وقف شدند؛از ثبت ۴وقف جدید در شهرستان خبر دادو یادآور شد: ۹۵درصد نیات واقفین خیر اندیش مربوط به عزاداری سید الشهدا(ع) است و حتی قدمت برخی از موقوفات در این شهرستان به ۲۵۰سال نیز می رسد.

مدیر اوقاف و امور خیریه بهشهر اظهار داشت :۴۵میلیون تومان در قالب  کمک به هیئات مذهبی و در حوزه تقویت حوزه عزاداری هزینه شده است .

وی نقش مهم رسانه ها را در ترویج فرهنگ حسنه وقف مهم ارزیابی کردو گفت:گسترش فرهنگ وقف می تواند پشتوانه اقتصادی مناسبی برای رفع فقر و ایجاد اشتغال در حوزه های مختلف شود و نیت های به روز موقوفات می تواند به این امر کمک شایانی کند.

فاضلی همچنین در خاتمه  به برخی فعالیت های  اوقاف بهشهر اشاره و خاطر نشان کرد:توزیع ۲۵۰بسته معیشتی هر کدام به ارزش ۵۰۰هزار تومان در قالب کمک مومنانه،کسب ۶ رتبه برتر استانی در مسابقات قرآنی ،اجرای برنامه های سازمانی ، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان،تمدید و تنظیم اعتبار ۴۰۰سند اجاره،به روز رسانی و تمدید حکم هیات امناء ، اجرای امینانه نیات واقفین ، اجرای طرح مهر تحصیلی و تهیه۲۵۵بسته نوشت افزار برای  توزیع آن در بین دانش آموزان نیازمند و اجرای فعالیت های عمرانی بخشی از اقدامات این اداره است.

مدیر اوقاف و امور خیریه بهشهر به اجرای برنامه های دهه وقف اشاره کردو افزود:نواختن زنگ وقف،برپایی نشست خبری،برگزاری مسابقه انشاء نویسی،سخنرانی و ارائه گزارش عملکرد در نمازجمعه شهرستان،دیدار با خانواده های شهدا و عطرافشانی گلزارشهدا،دیدار با مسئولان قضایی شهرستان ،تجلیل از یاوران وقف و اجرای همایش طرح مهر تحصیلی برخی از برنامه های دهه وقف می باشد .

یادآور می شود شهرستان بهشهر ۸۲۲موقوفه ، ۳۵۷۴رقبه و ۴۰ امامزاده دارد که تحت نظارت اوقاف و امور خیریه بهشهر می باشد.

print

پاسخی بگذارید