گروه: اجتماعی
تاریخ: ۱۹:۱۳ :: ۱۳۹۶/۰۷/۱۳

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: متاسفانه به علت برخی عوامل طبیعی و غیرطبیعی، 80 درصد تالاب های کشور در شرایط نامناسبی قرار دارند.

حمید ظهرابی در حاشیه آئین تکریم و معارفه مدیر کل حفاظت محیط زیست گلستان به خبرنگاران اظهارداشت: یکی از اولویت های سازمان احیای تالاب ها است، زیرا مناطق مختلف کشور به شدت تحت فشار خشک شدن و از بین رفتن تالاب ها هستند.
وی اضافه کرد: در مناطق خشک و نیمه خشک کشور همه تالاب ها در شرایط بحرانی قرار دارند و در این خصوص تلاش برای مدیریت منابع آب در دستور کار است.
ظهرانی با اشاره به انتصاب مدیرکل محیط زیست گلستان ادامه داد: با توجه به حدود 17 هزار حلقه چاه آب غیرمجاز و برداشت های غیرمجاز از منابع زیرزمینی، مدیریت چاه های آب یکی از برنامه هایی است که مدیریت جدید باید در اولویت کارها قرار دهد.
معاون محیط زیست کشور افزود: مدیریت حریق در عرصه های جنگلی و توجه به معیشت پرسنل و محیطبانان و تجهیز نیروهای محیطبانی از اولویت های دیگر کاری برای مدیریت جدید است.
وی یادآور شد: در تالاب گمیشان و خلیج گرگان با کمبود شدید میزان آبی که به این مکان ها می ریزد، مواجه هستیم و تلاش داریم تا در بالادست آبخیزها را مدیریت کرده و برای استفاده از آنها برنامه ریزی نمائیم.
ظهرانی در خصوص کانال های ایجاد شده در تالاب گمیشان گفت: این کانال ها با رعایت ضوابط زیست محیطی به منظور تامین آب دریا و با ضوابطی تعبیه شده بود، اما متاسفانه ضوابط و مقررات رعایت نشد و مجبور به بسته شدن کانال شدیم که به زودی با دریافت مجوزهای لازم این کانال ها بازگشائی خواهد شد.
به گزارش ایرنا و براساس حکم عیسی کلانتری معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست ‘امیر عبدوس’ به عنوان مدیر کل جدید حفاظت محیط زیست گلستان منصوب و از خدمات غلامرضا کریمی در طول مدت حدود سه ماه سرپرستی این اداره کل قدر دانی شد.
پیش از این، اسماعیل مهاجر با آغاز کار دولت یازدهم به عنوان مدیر کل محیط زیست گلستان منصوب شده بود که در اواخر مرداد ماه سال جاری از این سمت استعفاء داد.

منبع:ایرنا

print

پاسخی بگذارید