
مدیرکل میراث فرهنگی مازندران با اشاره به این که افزایش صادرات صنایع دستی یکی از سیاست های راهبردی دولت محسوب می شود، گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۸۰ هزار دلار از این محصول از استان صادر شد.
به گزارش اقتصاد گستر شمال،از روابط عمومی میراث فرهنگی مازندران، حسین ایزدی روز یکشنبه اظهار کرد: ۲۱۳ میلیون ریال محصولات صنایع دستی در بازارهای داخلی، به فروش رسید و بیش از ۸۰ هزار دلار صنایعدستی مازندران از ابتدای سال تاکنون از کشور صادرات شد.
وی گفت: ۲۳ فروشگاه های صنایع دستی مازندران در شهرهای سوادکوه شمالی، بابل، بابلسر، آمل، محمودآباد، نور، نوشهر، تنکابن و رامسر به گردشگران خدمات میدهند.
مدیرکل میراٍث فرهنگی و صنایع دستی مازندران به فعالیت ۳۶۵ کارگاه انفرادی و گروهی صنایعدستی در مازندران اشاره کرد و گفت: اکثر رشتههای متنوع صنایعدستی و محصولات مختلف با کیفیت در مازندران به صورت مشاغل خانگی تولید میشود.
این مقام مسوول آموزش در حوزه صنایع دستی را بسیار مهم دانست و اظهار کرد: برگزاری دورههای مختلف آموزش صنایع دستی در بخش های مختلف تنوع و خلاقیت، طراحی و تولید محصولات در رشتههای مختلف هنری در معاونت صنایعدستی استان در دستور کار قرار دارد.
به گزارش ایرنا، تجاریسازی، دانشی است که با برتری دادن به یک نشان باعث افزایش اعتبار و شهرت آن در بازار شده و منجر به بهبود احساس مخاطبان و افزایش فروش آن میشود به نوعی در عرصه تجارت و بازرگانی برای هویت بخشی و معرفی به مخاطبان و مصرفکنندگان است، عبارتی که تضمین کننده اعتماد مصرف کننده و نمادی از کیفیت، انحصار و خاص بودن یک محصول است که آن را به نامی ماندگار در اذهان بدل میکند.