تاریخ: ۲۳:۲۹ :: ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
هفت هزار و ۳۷۶ فرصت شغلی، ره‌آورد پروژه‌های هفته دولت در گلستان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان گفت که هفت هزار و ۳۷۶ فرصت شغلی با بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی سه هزار و ۵۶۶ پروژه عمرانی، اقتصادی و اشتغالزا با اعتبار و سرمایه‌گذاری ۴۶ هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال در هفته دولت برای مردم این استان ایجاد می‌شود.

میرمحمد غراوی روز دوشنبه در مراسم افتتاح و آغاز عملیات ساخت پروژه‌های هفته دولت کلاله اظهار داشت: امسال از مجموع پروژه‌های هفته دولت گلستان، هزار و ۴۳۱ پروژه مربوط به بخش عمرانی است که هزار و ۶۷ مورد آن با بیش از ۱۱ هزار و ۷۱۷ میلیارد ریال اعتبار افتتاح و ۳۶۴ پروژه نیز با هفت هزار و ۷۰۸ میلیارد ریال اعتبار کلنگ‌زنی می‌شود.

وی افزود: علاوه بر پروژه‌های عمرانی، ۲ هزار و ۱۳۵ پروژه هفته دولت در استان گلستان اقتصادی و اشتغالزا است که ۲ هزار و ۹۷ پروژه آن با بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریال افتتاح و عملیات اجرایی ۳۸ پروژه با ۱۲ هزار و ۸۳۰ میلیارد ریال اعتبار آغاز می‌شود.

به گفته وی غراوی، پروژه‌های عمرانی، اقتصادی و اشتغالزای گلستان در هفته دولت امسال با وجود تمام مشکلات اقتصادی و تحریم دشمنان، در مقایسه با هفته دولت سال قبل افزایش ۱۰۰ درصدی داشته که نشان از توجه ویژه دولت به توسعه و عمران استان دارد.

نماینده مردم شهرستان‌های مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم از وقوع اتفاقات خوب در کلاله خبر داد و گفت: مرحله نخست ساماندهی تقاطع سه راهی این شهرستان در هفته دولت آغاز و در مرحله دوم تقاطع غیر هم سطح آن اجرایی خواهد شد.

رضا آریانپور از پیگیری برای رفع مشکل جایگاه سوخت فرودگاه کلاله و راه‌اندازی پروازهای مستمر در آن خبر داد و گفت: راه‌اندازی چند واحد فرآوری محصولات کشاورزی در این شهرستان کمتر توسعه یافته به منظور کاهش نرخ بیکاری آن در دستور کار قرار دارد.

سرپرست فرمانداری کلاله هم در این مراسم گفت: ۱۶۰ پروژه عمرانی و اقتصادی به مناسبت هفته دولت در این شهرستان افتتاح و عملیات ساخت ۹۴ پروژه دیگر آغاز شد که با اجرای آنها برای ۲۲۷ نفر به صورت مستقیم فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

محمد ابراهیمی تودرواری با اشاره به اعتبار ۸۵۴ میلیارد و ۴۷۰ میلیون ریال اجرای ۲۵۴ پروژه هفته دولت در کلاله، افزود: افتتاح مدرسه چهار کلاسه روستای یکه قوز پایین، گازرسانی به مکان جدید روستای حاجی بیگ از توابع بخش پیشکمر، بهره‌برداری از واحد صنعتی فرآوری تخمه هندوانه و آفتاب‌گردان و نیز آغاز عملیات لایروبی آبندان سد چمران و اجرای خط انتقال آب به مکان جدید روستای حاجی بیگ از مهمترین این پروژه‌ها است.

وی ادامه داد: امسال تعداد پروژه‌های اجرایی هفته دولت در کلاله نسبت به هفته دولت سال گذشته ۲ برابر شده و اعتبار این پروژه‌ها نیز در مقایسه با هفته دولت پارسال ۳۲۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.

شهرستان کلاله واقع در شرق گلستان افزون بر ۱۳۰ هزار نفر جمعیت دارد.

print

پاسخی بگذارید