پرداخت سود ۱۵ تا ۱۸ درصد به سپرده گذاران کاسپین:
تاریخ: ۱۲:۰۵ :: ۱۳۹۶/۰۸/۱۹

طبق اعلام عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، ارائه سود به سپرده‌گذاران از زمانی که سپرده‌گذار سپرده خود را در اختیار مؤسسه کاسپین گذاشته، محاسبه و نرخ سود متعارف از ۱۵ تا ۱۸ درصد به آن تعلق خواهد گرفت و این روند فعلاً شامل سپرده‌گذاران تا سال ۹۴ خواهد بود.

سیدحسن حسینی‌شاهرودی با اشاره به روند پرداخت سود سپرده‌گذاران مؤسسه کاسپین طبق تصمیمات اخذ شده است، اظهار داشت: طبق توافقات صورت گرفته، ابتدا پرداخت اصل سپرده مدنظر بانک مرکزی است که از دارایی‌ها پرداخت شود.

وی با اشاره به روند پرداخت نرخ سود متعارف از ۱۵ تا ۱۸ درصد به سپرده‌گذاران افزود: برخی از تعاونی‌های زیرمجموعه موسسه کاسپین شاید از سال ۷۴ و یا سال ۸۰ و یا اینکه از سال ۹۰ تأسیس شده‌اند اما روند ارائه سود به سپرده‌گذاران درست از زمان تأسیس تعاونی و از زمانی که سپرده‌گذار سپرده خود را در اختیار مؤسسه گذاشته، بر اساس سود متعارفی که بانک مرکزی اعلام کرده است، خواهد بود و طبق آن محاسبه خواهد شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: در این‌ بین، کسانی که سود ۳۰ درصد گرفته‌اند طبیعتاً تا سود ۱۸ درصد سپرده‌شان محاسبه می‌شود و حساب می‌کنند؛ کسانی که از رقم سود ۱۸ درصد A تومان بیشتر گرفته‌اند فعلاً آن رقم محاسبه نشود چرا که مبنا سود ۱۸ درصد و یا کمتر از آن، طبق اعلام بانک مرکزی است.

حسینی‌شاهرودی با اشاره به پرداخت سود سپرده‌گذاران از سال ۹۴ و درست از زمان عملیات اجرایی شدن مؤسسه کاسپین بیان داشت: باید گفت از سال ۹۴ که مؤسسه کاسپین عملیات اجرایی خود را شروع کرده سودهای متعارف و غیرمتعارفی که اعلام داشته در اولویت سوم پرداخت سپرده‌ها قرار خواهد داشت که این مسأله مستلزم وجود منابع کافی است یعنی بر اساس تصمیمات فعلاً بنا نیست مؤسسه کاسپین سود سپرده‌ها از سال ۹۴ تاکنون را به سپرده‌گذاران پرداخت کند مگر اینکه منابع کافی در این زمینه موجود باشد.

وی با اشاره به تشکیل مؤسسه کاسپین بیان داشت: مؤسسه کاسپین متشکل از هشت تعاونی بوده که در سال ۹۴ تجمیع شده و پیرامون آن مؤسسه کاسپین شکل گرفته است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: این مؤسسه از روزهای اول تأسیس مأموریت داشت که مجموعه تعاونی‌های زیر نظر خود را منحل و حساب‌های آن‌ها را تسویه کند و بعد ادامه مسیر دهد، اما این مؤسسه از همان تاریخ به دریافت سپرده با نرخ‌های مختلف مبادرت کرد و مشکلاتی را شکل داد.

منبع:فارس

print

پاسخی بگذارید