تاریخ: ۲۲:۰۰ :: ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
کود مورد نیاز باغهای چای گیلان کارشناسی شده توزیع می شود

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گیلان با اشاره به لزوم تامین کودهای مورد نیاز باغهای چای استان در سال زراعی جاری ، بر لزوم توزیع بر اساس نقشه حاصلخیزی خاک هر منطقه در راستای مصرف بهینه و متوازن کود (NPK) تاکید کرد.

به گزارش سه شنبه روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گیلان ، صالح محمدی افزود: نقشه حاصلخیزی خاک توسط پژوهشکده چای برای مناطق چایکاری استان تهیه و ابلاغ و بر اساس تاکید فنی کارشناسان ادارات چای به کارگزاران تامین و توزیع کننده کود بخش چای اجرا می شود.

وی  با بیان اینکه در استان گیلان ۱۳ کارگزاری اختصاصی چای جهت تامین،توزیع و فروش کود و همچنین ارائه خدمات مشاوره ای تغذیه ای به چایکاران فعالیت می کنند.

بر اساس این گزارش شهرستان های رودسر، لنگرود، املش، لاهیجان، سیاهکل، آستانه اشرفیه، رشت، شفت، رضوانشهر، صومعه سرا و فومن مناطق کشت چای هستند که از شرق تا غرب استان گسترش یافته است.

به گفته محمدی درهمین راستا شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گیلان برنامه ریزی برای تامین و توزیع به موقع کود مورد نیاز ۵۲ هزار خانوار چایکار استان با ۱۳ کارگزاری تعاونی و خصوصی با سهمیه قریب به ۷ هزار و ۶۵۲ تن  انواع کودهای کشاورزی اصلی و یارانه ای و همچنین کودهای غیر یارانه ای را اولویت های کاری قرار داده است.

استان های گیلان و مازندران بیش از ۵۰ هزار خانوار چایکار و حدود ۲۸ هزار هکتار باغ چای دارد در این میان ۹۰ درصد باغهای چای در استان گیلان و ۱۰ درصد در استان مازندران قرار دارد.

لاهیجان در ۴۰ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع شده و سازمان چای و پژوهشکده چای کشور در این شهرستان قرار گرفته است.

print

پاسخی بگذارید