تاریخ: ۱۷:۳۳ :: ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
نماینده آستارا: رفع مشکلات بارانداز راه‌آهن در سطح ملی پیگیری می‌شود

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی گفت: محوطه بارانداز راه‌آهن این شهرستان برای تخلیه و بارگیری کالاها مناسب نیست و رفع کمبودها و نواقص آن در نشست با مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران مطرح شد.

غلامرضا مرحبا روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در جلسه ای که در روزهای گذشته با مدیرعامل راه آهن ایران در تهران داشتم، نواقص بارانداز راه آهن آستارا نظیر روشنایی، ایجاد فنس و استقرار دستگاه های متولی در آن بررسی شد و پیگیری موضوع ادامه دارد.

وی ادامه داد: شرکت انبارهای عمومی به عنوان مرجع تحویل کالاها به زودی به محوطه بارانداز راه آهن منتقل و مستقر خواهد شد تا تخلیه و بارگیری کالاها از طریق خط ریلی آستارا با نظارت بیشتر انجام شود.

وی ادامه داد: جمهوری آذربایجان به ۶۰ میلیون دلار سرمایه گذاری در ساخت پایانه بارانداز راه آهن آستارا متعهد شده بود و تاکنون حدود ۲۲ میلیون دلار سرمایه گذاری شده است.

راه آهن آستارا-آستارا بین ایران و جمهوری آذربایجان در فروردین ماه سال ۹۷ افتتاح شد و اکنون قطارهای باری روسیه و جمهوری آذربایجان از این مسیر ریلی به بارانداز راه آهن آستارای استان گیلان وارد و کالاها را تخلیه یا بارگیری می کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ۵۰ درصد اشتغال در آستارا مربوط به بازار است و طبق رایزنی ها با برخی بانک ها، به عده ای از بازاریان آسیب دیده از کرونا علاوه بر تسهیلات کرونایی، وام قرض الحسنه پرداخت خواهد شد.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی گفت: در روزهای گذشته پنج میلیارد ریال تسهیلات به بیمارستان ۲۰ تختخوابی بخش لوندویل اختصاص یافته و این پروژه ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما معماری آن باید اصلاح و سقف بیمارستان متناسب با اقلیم و آب و هوای شهرستان ساخته شود.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و بیش از ۶ هزار واحد تجاری در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و با داشتن سه مرز ریلی، دریایی و زمینی از مبادی مهم واردات و صادرات و تجارت برون مرزی است.

print

پاسخی بگذارید