استاندار مازندران مطرح کرد
تاریخ: ۲۳:۲۵ :: ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
بهره‌مندی از ظرفیت بنادر مازندران برای توسعه اقتصادی

استاندار مازندران گفت: وجود سه بندر امیرآباد، نوشهر و فریدونکنار ظرفیت خوبی برای توسعه اقتصادی استان محسوب می‌شود.

به گزارش اقتصاد گستر شمال ،سیدمحمود حسینی‌پور شامگاه ۱۵ مهرماه در جلسه شورای برنامه‌ریزی که در استانداری مازندران برگزار شد، با اشاره به اینکه در اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی روش انجام کار بر ضرر اجرای این مهم پیش رفت، افزود: بندر فریدونکنار به مدت ۴۰ سال به بخش خصوصی واگذار شد؛ لازم است عوامل ناموفق بودن بخش خصوصی در این بندر مورد بررسی قرار گیرد.

این مسئول با تاکید بر اینکه بندر فریدونکنار برای ما منطقه مهم است، تصریح کرد: با استفاده از ظرفیت بندر فریدونکنار می‌توانیم اقتصاد این شهر را متحول کنیم در حالی که این منطقه نیازمند توجه است.

استاندار مازندران در بخش دیگری به مصوبات سفر رییس جمهور در استان اشاره کرد و گفت: آن بخش از مصوبات سفر که تاکنون به هر دلیلی پیگیری نشد باید در اسرع وقت اعتبارات مصوب پروژه‌ها جذب شود. زیرا رئیس جمهوری در سفر جدید به این موضوعات تاکید و توجه ویژه دارد.

این مسئول درباره پروژه های مهم مازندران که در پیش بینی اعتبارات با تورم مواجه شده و تاکنون به سرانجام نرسیده‌اند، افزود: طرح‌های نیمه تمام باید ابتدا برآورد هزینه و بعد به نهاد ریاست جمهوری گزارش شود. زیرا رئیس جمهوری در برخی موارد دستور مساعدت می‌دهند.

حسینی پور با اعلام اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی باید قبل از سفر جدید رئیس جمهوری پروژه‌های اولویت‌دار را احصاء و مکاتبات لازم را انجام دهد،  خاطرنشان کرد: هر چه در مورد پروژه‌های رسوبی فعال‌تر برخورد کنیم بیشتر از بودجه سفر رئیس جمهور بهره مند خواهیم شد.

وی با بیان اینکه پروژه های نیمه تمام و رسوب شده موجب می‌شود تا مردم به حساب ناکارآمدی نظام بگذارند، گفت: باید حداکثر دیپلماسی را برای جذب اعتبارات به منظور تکمیل پروژه‌های نیمه تمام استفاده کنیم.

print

پاسخی بگذارید