مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران خبر داد
تاریخ: ۲۳:۱۷ :: ۱۴۰۳/۰۳/۱۲
تعیین‌ تکلیف ۶۵۸ تعاونی غیرفعال مازندران در دولت سیزدهم

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: از زمان تشکیل کمیته تعیین تکلیف تعاونی‌های غیرفعال در دولت سیزدهم ۶۵۸ تعاونی تعیین تکلیف شده‌اند.

به گزارش اقتصاد گستر شمال ،علی باقری امروز (۱۲ خرداد ماه) در جلسه شورای توسعه تعاون مازندران ضمن گرامیداشت سی و پنجمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران و یاد و خاطره شهدای خدمت بویژه آیت‌الله رئیسی و امام خمینی (ره) اظهار کرد: نگاه و توجه استاندار مازندران به توسعه بخش تعاون و اقتصاد تعاونی ستودنی است.

وی با اشاره به اینکه بخش تعاون در راستای تحقق شعار سال جزو مردمی‌ترین اقتصادهاست، بیان کرد: حمایت دولت سیزدهم بویژه دولت شهید رئیسی سبب توسعه بخش تعاونی شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اعلام اینکه مازندران در بخش تعاون پیشرو در کشور است و شرایط خوبی دارد، افزود: در این بخش نیاز به تلاش، مشارکت و همراهی تمام مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها هستیم.

او یکی از راه‌های رسیدن به رشد هشت درصدی اقتصاد و اجرایی شدن شعار سال را احیا و توسعه تعاونی‌ها دانست و ادامه داد: توسعه تعاونی‌ها با مشارمت مردم، یکی از برنامه‌های راهبردی کشور است.

باقری از تشکیل ۱۴ هزار و ۱۸۸ تعاونی در استان خبر داد و گفت: از این تعداد بیش از ۶۰ درصد تعاونی‌ها فعالند و ۶۷ هزار و ۵۷ نفر عضو دارد و ۱۵۷ هزار و ۲۱۹ نفر فرصت شغلی ایجاد شده است.

وی اظهار کرد: روحیه مشارکت جمعی و تعاون‌گری در استان بالاست و رتبه سوم کشور را داریم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: در یک سال، ۵۰ تعاونی در روستاها تشکیل شده است و سبب ارتقا و بهره‌وری و توزیع عادلانه اشتغال می‌شود.

او با تشریح دلایل غیرفعال بودن تعاونی‌ها در استان، اظهار کرد: باید شعبه قضایی ویژه در استان در راستای رسیدگی فوری به مشکلات حقوقی تعاونی‌ها راه‌اندازی شود.

باقری با اشاره به ابلاغ سند توسعه تعاون و اجرای این سند از سال گذشته، افزود: کارگروه ذیل شورای توسعه تعاون برای بررسی و احصای مشکلات در استان و شهرستان‌ها تشکیل شده است.

وی بیان کرد: با کمک تمام ظرفیت‌های دولت سیزدهم و خط اعتباری تبصره ۱۶ و ۱۸، براساس اعلام وزارت تعاون، کار  و رفاه اجتماعی، اقتصاد استان مازندران از پنج به هشت درصد رشد داشته است.

او گفت: تاکید ما به فرمانداران، بخشداران و دهیاران، ترویج فرهنگ تعاونی با اشتغال‌زایی‌ بالا در راستای توزیع عادلانه ثروت در شهرستان‌هاست.

وی از پرداخت ۴۴۳ میلیارد تومان تسهیلات در دو سال گذشته در استان خبر داد و اظهار کرد: ۸۵ میلیون دلار صادرات توسط تعاونی‌های استان به کشورهای مختلف انجام شده است.

باقری از تحویل ۱۴ هزار و ۹۷۱ واحد مسکن در استان خبر داد و افزود: در راستای توانمندسازی ۵۰۰ روستای استان، ۶۴ تعاونی در بخش روستایی تشکیل شده است.

print

پاسخی بگذارید