تاریخ: ۱۹:۱۶ :: ۱۴۰۳/۰۳/۱۶
افتتاح پنجمین نمایشگاه صنایع‌ دستی در شهرستان جویبار

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان جویبار از افتتاح پنجمین نمایشگاه صنایع‌ دستی فردا در این شهرستان خبر داد.

به گزارش اقتصاد گستر شمال ،محسن نژاد ابراهیم رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان جویبار در خصوص افتتاح پنجمین نمایشگاه صنایع‌ دستی که به مناسبت هفته صنایع‌دستی در شهرستان جویبار برپا می‌شود، گفت: این نمایشگاه با ۱۷ غرفه و حضور ۳۸ هنرمند و صنعتگر صنایع‌دستی از فردا پنجشنبه ۱۷ خرداد تا ۲۱ خرداد ماه امسال در شهرستان جویبار افتتاح شده و میزبان علاقمندان خواهد بود.

او با اشاره به اینکه دراین نمایشگاه همرمندان صنایع‌دستی در رشته‌های مختلف سفال سنتی، منبت، معرق، گلیم، چرم‌دوزی، زیورآلات، لاک‌تراشی و خراطی توسط هنرمندان صنایع‌دستی حضور دارند، افزود: این نمایشگاه از ساعت ۹ صبح تا ۲۱برای بازدید آمده‌است وغرفه‌ها به صورت رایگان در اختیار صنعتگران قرار گرفته است.

نژاد ابراهیم در خصوص رشته سفال‌گری این شهرستان، گفت: سفال یکی از رشته‌های نامی این شهرستان است که از دیرباز نسل به نسل ادامه دارد.

او تعداد هنرمندان صنایع‌دستی جویبار را ۷۵ نفر اعلام کرد و افزود: ایجاد بازارچه دائمی صنایع. دستی و بیمه هنرمندان از برنامه‌های مهم است که در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی جویبار در خصوص تسهیلات مشاغل خانگی، گفت: تسهیلات مشاغل خانگی از ۳۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان است که بدنبال افزایش آن هستیم.

او از راه‌اندازی و بهره‌برداری فروشگاه صنایع‌دستی سال گذشته در جویبار خبر داد و افزود: در آیین تجلیل از پیشکسوتان و هنرمندان صنایع‌دستی هفته میراث‌فرهنگی سال جاری هنرمندان و پیشکسوتان این شهرستان هم تجلیل می‌شودذ.

نژاد ابراهیم برنامه‌های فصل تابستان را ایجاد نمایشگاه صنایع‌دستی، بازدید‌های کارگاهی و تجلیل از هنرمندان و پیشکسوتان عنوان کرد.

نمایشگاه صنایع‌دستی شهرستان جویبار فردا پنجشنبه ۱۷خرداد ماه جاری در پارک شهدای خوش‌نام، میدان سپاه، خیابان شهرداری به بهره‌برداری می‌رسید.

print

پاسخی بگذارید